شهر خبر

اولیانوف: تمایل همه طرفین برای پایان هرچه‌ سریع‌تر مذاکرات وین مثبت است


اولیانوف: تمایل همه طرفین برای پایان هرچه‌ سریع‌تر مذاکرات وین مثبت است

مذاکره کننده روسیه در مذاکرات وین درباره برجام با اشاره به نزدیک شدن به تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران گفت: همه طرف‌ها، از جمله ایران و آمریکا، تمایل دارند رایزنی‌ها بدون وقفه ادامه یافته و در آینده نزدیک پایان یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "میخائیل اولیانوف" نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، از جمله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه باروزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، اعلام کرد که همه طرف‌های شرکت کننده در مذاکرات وین برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، از جمله ایران و آمریکا، نسبت به ادامه بدون وقفه رایزنی‌ها و پایان یافتن آنها در آینده نزدیک، حداکثر تا اواسط ماه ژوئن (دهه آخر خرداد ماه) امیدوارند.  

این دیپلمات روس گفت: «تعیین دقیق تاریخ پایان مذاکرات غیرممکن است. بطور کلی تمایل همه هیئت‌های نمایندگی، از جمله دوستان ایرانی و آمریکایی‌ها مثبت است. امروز 25 ماه مه (4 خرداد) پنجمین دور مذاکرات آغاز می‌شود و ما و دیگر همتایان شرکت کننده روی این مسئله حساب می‌کنیم که این آخرین دور باشد. همه طرفین امیدوارند که مذاکرات در آینده نزدیک، در اوایل ژوئن یا حداکثر اواسط آن و قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران، پایان یافته باشد تا این رویداد مشکلی پیرامون روند مذاکرات بوجود نیاورد. البته باید دید در واقعیت چنین خواهد شد یا خیر.»

وی افزود: «انتخابات ریاست جمهوری در ایران در تاریخ 18 ژوئن سال 2021 (28 خرداد ماه) برگزار خواهد شد و بسیار مهم است که مذاکرات وین درباره برجام دقیقاً قبل از این تاریخ پایان یافته باشد، چرا که پس از انتخابات، ممکن است فضای جدیدی از عدم مشخص بودن وضعیت سیاسی بوجود آید که می‌تواند روند مذاکرات وین را پیچیده کند.»

انتهای پیام/