به گزارش برنا، منصور غلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه 4 خرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سوال روح الله عباسپور از خود مبنی بر اینکه علت کاهش دانشجو و افت فعالیتهای علمی و تحصیلی در دانشگاه ها چیست؟ گفت: سوال نماینده محترم سوال مبسوطی است و مواد سه گانه مرتبط با قانون برنامه ششم را به صورت خلاصه بیان می کند. یکی از مباحث، بحث مربوط به دانشگاه پیام نور است که در حوزه توسعه ارتباطات بین المللی، واحدهای برون مرزی و تبدیل شدن به واحدهای منطقه ای، دانشگاه پیام نور تلاش ها و فعالیت های گسترده ای را انجام داده است.

وزیر علوم و تحقیقات دولت دوازدهم ادامه داد: ارتباطات بین المللی را در قالب فعالیت های بین المللی در حوزه آموزش های الکترونیک با دانشگاه های داخل از جمله دانشگاه های بزرگ شکل داده است، هر چند در زمان شروع بیماری کرونا این فناوری در حوزه آموزش یک گسترش همه گیر و بی سابقه ای را شکل داده، اما از ابتدای شروع برنامه ششم، دانشگاه پیام نور این بحث را پیگیری کرده و توفقیات بسیاری داشته است، به طوری که تعداد زیادی از دروس و واحدهای درسی در فضای غیرحضوری عرضه می شد و قبل از شروع کرونا تمام شده و تعداد بسیاری فارغ التحصیل داشتند.

وی افزود: در زمینه همکاری با دانشگاه های خارج از کشور، در همین رابطه با دانشگاه هایی از استرالیا و کانادا و در آسیا دانشگاه هایی از پاکستان و افغانستان ارتباط داشتیم که در این راستا در کشور افغانستان  یکی از واحدهای فعال ما، دانشگاه پیام نور است که بیش از 900 دانشجو دارد.

غلامی بیان کرد: تحصیل بیش از یک هزار دانشجوی ایرانی و غیرایرانی در 56 نمایندگی دانشگاه در 43 محل در خارج از کشور بر مبنای آموزش های الکترونیک در حال حاضر جزو دستاوردهایی است که در اجرای برنامه ششم دانشگاه پیام نور انجام داده است.