شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#برگزاری انتخابات#عراق

نماینده پارلمان عراق:

به تعویق افتادن انتخابات پارلمانی عراق کودتا علیه اراده مردمی است

به تعویق افتادن انتخابات پارلمانی عراق کودتا علیه اراده مردمی است

یک نماینده پارلمان عراق در سخنانی اظهار داشت: به تأخیر افتادن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق کودتا علیه اراده مردمی محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «شیخ عبد الامیر التعیبان» نماینده پارلمان عراق مواضع خود درقبال احتمال به تعویق افتادن زمان برگزاری انتخابات زودهنگام این کشور را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، این نماینده پارلمان عراق در این زمینه اظهار داشت: هرگونه تعویق زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق به مثابه کودتا علیه اراده مردمی در این کشور است.

وی همچنین تصریح کرد: برخی گروه‌های صاحب نفوذ در ساختار دولت به دنبال این هستند تا برای مدت طولانی‌تری در پست‌های تصمیم گیری کشور حضور داشته باشند. به همین دلیل آنها برای تعویق زمان برگزاری انتخابات تلاش می‌کنند.

پیش از این، نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق گفته بود: به تأخیر افتادن زمان انتخابات پارلمانی زودهنگام پذیرفتنی نیست. ما مصمم هستیم که انتخابات در زمان مقرر (دهم اکتبر آینده) برگزار شود تا از این طریق بتوان بحران‌هایی که کشور با آن مواجه است را پشت سر بگذاریم.

نوری المالکی با تاکید بر نقش دولت در تأمین فضای لازم برای برگزاری انتخابات افزود: اگر فضای مناسبی برای رأی دهندگان فراهم نشود، ما انتخابات را تقلبی خواهیم دانست. چندی پیش کمیساریای عالی انتخابات عراق از فراخواندن ۷۵ سفارتخانه و سازمان بین المللی برای نظارت بر فرایند انتخابات پارلمانی آتی این کشور خبر داده بود.

در همین ارتباط، «جمانه الغلای» سخنگوی این کمیساریا طی اظهاراتی گفت: کمیساریای عالی انتخابات عراق، کمیته ناظران بین المللی را به ریاست عباس فرحان، رئیس اداره انتخابات تشکیل داده و هماهنگی‌ها توسط وزارت امور خارجه برای دعوت از ۷۵ سفارتخانه خارجی و سازمان‌های بین المللی برای نظارت بر انتخابات آتی انجام شده است.