شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بشار اسد#سوریه#میشل عون#رئیس جمهوری

پیام تبریک بشار اسد به میشل عون در سالروز آزادسازی جنوب لبنان


پیام تبریک بشار اسد به میشل عون در سالروز آزادسازی جنوب لبنان

رئیس جمهوری سوریه عید مقاومت لبنان را به میشل عون تبریک گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، « بشار اسد» رئیس جمهور سوریه با ارسال پیامی عید مقاومت و سالروز آزادسازی جنوب لبنان را به «میشل عون» همتای لبنانی خود تبریک گفت.

بشار اسد در این پیام گفت، بیست و یکمین سالگرد این پیروزی بزرگ و شکست رژیم اشغالگر را صمیمانه به شما و مردم لبنان تبریک می‌گویم.

رئیس جمهوری سوریه افزود، آزادسازی جنوب لبنان نقطه عطفی است که نشان می‌دهد اشغالگری هر چقدر هم طول بکشد تا زمانی که صاحبان حق به آرمان خود ایمان داشته و به حقوقشان پایبند باشند، نابود خواهد شد.

بشار اسد خطاب به مردم لبنان و مردان مقاومت گفت، فداکاری‌های شما چراغ راهی برای هر مبارز که اشغالگری و تسلیم شدن را رد می کند، باقی خواهد ماند.

میشل عون نیز در بیست و یکمین سالگرد آزادسازی جنوب لبنان از شر اشغالگری رژیم صهیونیستی با انتشار توییتی اعلام کرد، در سالروز آزادسازی کشور بار دیگر طعم پیروزی و کرامت را می‌چشیم و به ادامه مسیر بازگرداندن حاکمیت کامل خود بر خاک و آب سرزمین‌مان ادامه می‌دهیم.

در ششم ژوئن 1982م، نیروهای رژیم اشغالگر قدس، با این ادعا که لبنان به مرکز عملیات تروریستی علیه آنها تبدیل شده، حمله‌ای سراسری را به جنوب لبنان آغاز و تا نزدیکی بیروت نیز پیشروی کردند. در همین حال اردوگاه‌های فلسطینی بیروت نیز که در محاصره ارتش رژیم اشغالگر قرار گرفته بود، هدف حمله فالانژهای مارونی قرار گرفت و کشتار فجیع موسوم به صبرا و شتیلا در آن انجام شد.

این قتل‌عام‌ها، خشم و نفرت عمومی را در سراسر جهان برانگیخت و باعث شد با مقاومت مردمی، نیروهای رژیم صهیونیستی، از بیروت عقب نشینی کنند و در جنوب لبنان مستقر شوند.

اما سرانجام با مقاومت حزب‌الله لبنان در روز 25 ماه مه سال 2000 میلادی (4 خرداد 1379)، رژیم صهیونیستی پس از 18 سال مقاومتِ مردم لبنان، مجبور به عقب نشینی از جنوب این کشور شد؛ این روز در لبنان به نام عید مقاومت و آزادسازی لقب گرفته است.

انتهای پیام/