شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بلاروس#وزارت خارجه

لیتوانی از شهروندانش خواست بلاروس را ترک کنند

هواپیما راین ایر بلاروس

وزارت خارجه لیتوانی همگام با متحدان غربی خود از شهروندانش خواسته تا خاک بلاروس را ترک کنند.

به گزارش مشرق، به دنبال حادثه برای یک جت مسافربری و فرود اضطراری آن در فرودگاه بین‌المللی مینسک، دولت لیتوانی از شهروندان خود خواسته بلافاصله خاک بلاروس را ترک کنند.

به گزارش «بلاروس نت» وزارت خارجه لیتوانی دوشنبه شب اعلام کرد که حکوکت کنونی بلاروس برای زندگی شهروندان غیرنظامی خطرناک است. این وزارتخانه همچنین از شهروندان خود خواسته خاک بلاروس را ترک کنند.

لیتوانی اعلام کرده که مجوزهرگونه پرواز از حریم هوایی خود به بلاروس یا برعکس راصادر  نخواهد داد. وزارت خارجه

این تصمیم به دنبال ماجرای فرود اضطراری یک جت مسافربری در یکشنبه صورت گرفت.

رئیس جمهور لیتوانی حتی از ناتو و سایر متحدان اروپایی خود خواستار واکنش فوری به تهدید از جانب بلاروس بر هوانوردی بین‌المللی شده است.

وزیر دفاع بلاروس غروب یکشنبه به وقت تهران از فرود اضطراری هواپیمای مسافربری «رایان ایر» در فرودگاه مینسک خبر داد. مقامات نظامی بلاروس اعلام کردند که این هواپیما مشکوک به تهدید به بمبگذاری بود و جنگنده میگ-۲۹ بلاروس به فرود اضطراری این هواپیما کمک کرد.

این هواپیما از آتن عازم شهر ویلنیوس بود  و بعد از تقاضای خلبان در زمینه تهدید به بمبگذاری در فرودگاه مینسک فرود اضطراری کرد.

برخی منابع خبری مدعی شدند که در بین مسافران این جت یکی از مخالفان دولت بلاروس و گرداننده یکی از کانالهای تلگرامی نیز  حضور داشت که پس از فرود این هواپیما، از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شد.

مقام‌های بلاروس هرگونه اجبار در فرود اضطراری یک فروند هواپیمای مسافربری در فرودگاه مینسک را رد کردند.

مقام ‌های بلاروس دوشنبه شب ازآغاز تحقیقات قانونی در زمینه این حادثه خبر دادند. وزارت حمل و نقل بلاروس دوشنبه اعلام کرد که در آینده نزدیک جریان این حادثه را به طورعلنی اعلام خواهد کرد.

منبع: فارس