شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر بهداشت#معاون وزیر

سخنان تازه معاون وزیر بهداشت درباره آمار واقعی فوتی های کرونایی

کدخبر: 414672
اقتصادنیوز :معاون کل وزارت بهداشت گفت که طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت میزان فوتی‌های کرونا ۳ برابر میزان فعلی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در تیتر امشب اظهار کرد:سازمان جهانی بهداشت هم اعلام کرد تمام مرگ‌هایی که در کل جهان ثبت شده در مقیاس واقعی حدود ۳ برابر است. به طور مثال اگر ۳/۵ برابر مرگ و میر اعلام شود باید گفت ۱۰/۵ برابر قطعا بوده است.

او گفت:حتی آمار‌هایی که کشور‌های مختلف اعلام می‌کنند، درست نخواهد بود. به طور مثال انگلستان بیمار‌های بیمارستان‌های خود را بخصوص ایالات جمهوری خواه را دقیق اعلام نمی‌کرد.

حریرچی بیان کرد: خوشبختانه با اقداماتی مانند درمان سرپایی و کنترل روزانه بیماران  که هر روزه چک می‌شوند. هوشیاری در تشخیص افرادی که به بیماری کرونا مبتلا نبودند و همین طور خالی نگه داشتن تخت‌های بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از عملیات به جا و درست بود.

او گفت: البته هنوز ۸ استان جنوبی مانند بندرعباس همچنان قرمز و نارنجی است. در برخی استان‌ها روند شیوع ویروس نزولی بوده اما در این ۸ استان حتی روند نزولی هم نداشته اند. البته  در استان‌های جنوب و جنوب شرقی احتمال ورود ویروس هندی وجود دارد.

حریرچی تصریح کرد:روش عمده انتقال ویروس از طریق افراد بوده  است که از شهری به شهری دیگر  با خود بیماری را حمل می کنند.این ویروس توانایی تکثیر و جهش های مختلف را دارد؛ زیرا شاهد مدل های جدیدی از آن در تمام کشورها بودیم.