طیبه حاجی محمد یزدی یک آسیب شناسی در این خصوص که رسانه ملی چقدر برای سالمندان مفید است؟ کرد و به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: رسانه در صورتی برای سالمندان مفید است که به آن علاقه مند باشند. یک سری از سالمندان هستند که اهل تحقیق و مشتاق اطلاعات روز، جامعه و دنیا هستند. اما یک سری از افرادی که اهل این امور نیستند رسانه نمی تواند برای آن ها خیلی سرگرمی ساز باشد مگر کسانی که اهل تحقیق و دانش و آگاهی های متفاوت نیستند اخبار برای آن ها بسیار خوب است و به همین دلیل مسائل دیگر را آن طور که باید دنبال نمی کنند و نمی توانیم بگوییم که رسانه برای همه سالمندان یکسان است.

او در پاسخ به این سوال که آیا سالمندان فقط باید اخبار ببینند یا اینکه باید شبکه ای مختص به آن ها با برنامه های گوناگون و مسابقات در کنار دیگر شبکه هایی که برای جوانان، کودکان و نونهالان ساخته شده در نظر گرفته شود؟ چرا که اصولا برنامه تخصصی برای این دسته از افراد جامعه ساخته نمی شود بیان کرد:

اینکه فقط به اخبار گوش می دهند تحمیلی نیست! و کسی آن ها را وادار نکرده تا پای اخبار بنشینند. چرا که خودشان دنبال کننده این نوع از برنامه ها هستند و در رابطه با اینکه شبکه ی خاصی برای آن ها ساخته شود تا در آن انواع برنامه ها در نظر گرفته شود بستگی به این دارد که اگر شبکه ای تخصصی و فنی باشد که بتواند سالمندان را به مطالبات، سوالات شان برساند می تواند برای آن ها جالب باشد ولی اگر صرفا به خاطر اینکه سالمند هستند بسیاری از مسائل را از آنان سلب کنند تا آن ها شاهد آن نباشند حتما پیامد منفی برای این قشر به دنبال دارد اما اگر جذاب باشد مسلما پیامد مثبت دارد.