حسن شجاعی نماینده مردم ابهر در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: دوگانه اصلاح طلب و اصولگرا به پایان خودش رسیده است، باید دنبال یک دوگانه جدید باشیم لذا من ترجیح می دهم به جای اردوگاه اصولگرایی، تعبیر اردوگاه انقلابی را به کار ببریم. اصولا تفاوت اردوگاه اصولگرایی با اردوگاه جریان انقلابی این خواهد بود که در جریان انقلابی ما باید صادقانه گفتمان انقلاب اسلامی را اول به آن عمل کنیم و بعد تبلیغ کنیم.

او همچنین ادامه داد: در اردوگاه اصولگرایی شعار گفتمان انقلاب داده می شود و گاهی بخشی از خود اردوگاه اصولگرایی باور قلبی به این گفتمان نداشتند و یا در عمل این گفتمان را رعایت نمی کردند. در جریان انقلابی باید این باور وجود داشته باشد که اول عمل و بعد به دنبال ترویج این گفتمان باشند.

شجاعی با بیان اینکه جریان انقلابی با رویکردهای پرهیز از قدرت و شایسته گزینی  مبانی خودش را دارد عنوان کرد: عزیزانی که به عنوان کاندیداهای جریان انقلابی شناخته شدند حتما مصلحت انقلاب را باید به مصلحت شخص خودشان ترجیح دهند. اگر احساس کنند که مصلحت انقلاب و مصلحت مردم در این است که به نفع کاندیدایی انصراف بدهند ما مطمئن هستیم که این اتفاق رخ خواهد داد. 

نماینده مردم ابهر در رابطه با کاندیداتوری رئیسی اظهار کرد: آقای رئیسی بهترین گزینه هستند که می توانند این گفتمان را در واقع علمداری کنند و با ویژگی هایی که در ایشان جمع است فاصله های زیادی بین ایشان با سایر کاندیداهای جریان انقلابی بوجود آمده است. با حضور ایشان قدرت اعتماد سازی وجود دارد و پایگاه رای خوبی دارند، آقای رئیسی می توانند حتی بعد از تشکیل دولت هم یک حلقه وصلی بین شخصیت وجریان های ذیل گفتمان انقلاب باشند.

شجاعی همچنین با اشاره به حضور علی لاریجانی که با عنوان یک شخصیت اصولگرا در انتخابات مجلس شورای اسلامی از  مردم قم رای گرفت تصریح کرد:  آقای علی لاریجانی برای ورود به مجلس شورای اسلامی حمایت مراجع قم و جامعه مدرسین را داشتند اما در همین دور آخر او حمایت بخشی از اصولگرایان قم و هم حمایت رسمی اصلاح طلبان را داشت و عملا آن بدنه خالص انقلابی از ایشان حمایت نکرد و یک ریزش رای بسیار زیادی داشتند.

وی ادامه داد: با توجه به سابقه ایشان هیچ بعید نیست ایشان با ظاهر اصولگرایی، یک رایی را بخواهند از بدنه اصولگرایی داشته باشند و از آنطرف با باطن اصلاح طلبی حمایت اصلاح طلبان را داشته باشند و بخواهند به این ترتیب برای خودشان رای دست و پا کنند ولی به فرض خیلی بعید اگر رای لازم را کسب کنند نه به اصولگرایان وفادار خواهند بود و نه به اصلاح طلبان و راه خودشان را در پیش خواهند گرفت. 

نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی برنا مبنی بر مطالعه برنامه کاندیداها گفت:  برنامه‌ای از کاندیداها مطالعه نکردم اما بعضی از کاندیداها بالاخره ماه ها و سال ها است که کارهایی انجام دادند، بعضی ها اندیشکده هایی تاسیس کرده بودند و یا کارگروه هایی تخصصی را تشکیل داده بودند که در این کارگروه ها، کارهای خوبی انجام پذیرفته و بعضی هایشان بله کارهایی انجام داده اند. 6