شهر خبر

مسمومیت پروتئین چگونه اتفاق می افتد؟+ روش درمان

مسمومیت پروتئین چگونه اتفاق می افتد؟+ روش درمان

مسمومیت پروتئین چگونه اتفاق می افتد؟+ روش درمان
مسمومیت در هر شرایطی خبر از ازدیاد در مصرف می دهد، بنابراین زمانی که صحبت از مسمومیت پروتئین وجود داشته باشد یعنی زیاده روی در مصرف این ماده مهم صورت پذیرفته است.

به گزارش بهداشت نیوز، همیشه برقراری یک تعادل در مصرف مواد غذایی می تواند سلامت بدن ما را به دنبال داشته باشد. بیماری زمانی به وجود می آید که فرد این تعادل را فراموش کرده و به صورت افراطی به مصرف مواد مختلف بپردازد ، یکی از مهم ترین این مواد در رژیم غذایی روزانه ی ما، پروتئین می باشد.

 

تعادل در مصرف پروتئین

در رژیم غذایی روزانه معمولا مصرف پروتئین باید در کنار سایر مواد از جمله کربوهیدرات های موجود در نان، چربی های موجود در کره و … همراه باشد. اگر به صورت کلی این مواد را فراموش کنیم و به تنهایی از پروتئین استفاده کنیم قطعا تجمع زیاد پروتئین در بدن با علائمی به ما هشدار می دهد. حتی در خانم های بارداری که باید از رژیم پر پروتئین استفاده کنند، استفاده از سایر منابع غذایی نیز توصیه می شود و هیچ گاه به صورت کامل منع مصرفی برای آنها در نظر گرفته نمی شود.

 

علائم مسمومیت ناشی از پروتئین

در صورتی که این منبع غذایی به میزان زیادی استفاده شود، شما دیگر از افزایش فشار خون رنج نخواهید برد ، البته این تأثیر برای مواردی که یک فرد از فشار بالا در خطر است مفید می باشد اما در یک فرد عادی هیچ تأثیری ندارد و روز به روز میزان فشار خون افت می کند حتی فرد را به بی هوشی نیز می کشاند. زمانی که فشار خون افت پیدا می کند به دلیل پیروی ضربان قلب نیز کاهش خواهد یافت. علاوه بر آن در مسمومیت پروتئین شما دیگر حسی از انرژی زیاد در بدن خود ندارید و دائما در حال استراحت هستید و احساس خستگی می کنید.

 

درمان مسمومیت پروتئینی

از عوارض مسمومیت پروتئین زیادی می توان به تأثیر آن بر روی فعالیت کلیه ها بخصوص در افرادی که کلیه های سنگ ساز دارند اشاره نمود. این افراد پس از مصرف پروتئین ها با تشدید علائم خود مواجه می شوند. برای آنکه بتوانید این علائم را در بدن خود از بین ببرید تنها نیاز است که یک راه را در پیش بگیرد و آن هم استفاده از منابع مختلف غذایی از جمله مصرف انواع چربی ها و کربوهیدارت و مواد پرکالری می باشد. هرچه میزان کالری دریافتی شما بیشتر شود ، پروتئین با تأثیر کمتری بر بدن شما همراه خواهد بود و این خود یک برقراری نظم در بدن به شمار می رود و به درمان منجر می شود.

منبع: دکتر سلام