شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شبه

شبه نظامیان سوری 4 شهروند را ربودند!

نیروهای قسد (قوات سوریا الدیمقراطیة) مورد حمایت اشغالگران آمریکایی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سوریه چهار شهروند این کشور را در حومه الحسکه ربودند.

شبه نظامیان سوری 4 شهروند را ربودند!

به گزارش منیبان، خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» در این باره نوشت که شبه نظامیان قسد که عمدتا از کردهای سوری مورد حمایت ایالات متحده آمریکا هستند در ادامه عملیات آدم ربایی خود این ۴ شهروند سوری را در شهر «تل حمیس» از توابع استان الحسکه ربودند و به مقصد نامعلومی انتقال دادند.

منابع محلی به سانا گفتند که شبه نظامیان مسلح قسد (نیروهای دموکراتیک سوریه) به محله «جبل» در شهر تل حمیس حمله کردند و پس از آزار و اذیت این ۴ شهروند آنها را با خود بردند.

به گفته این منابع، چهار شهروند ربوده شده پیشتر توسط نیروهای اشغالگر ترکیه و مزدوران تروریستی وابسته به آنکارا از شهر «راس العین» اخراج شده بودند.

در چند روز گذشته شبه نظامیان قسد حملات خود را در مناطق اشغال شده در «الجزیره» سوریه افزایش داده و ده ها نفر را در حومه «دیرالزور»، «رقه» و الحسکه ربوده اند و سپس آنها را برای جنگ در صفوف خود به کار می گیرند.

نیروهای دموکراتیک سوریه شبه‌نظامیان کرد وابسته به نظامیان آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

دولت سوریه بارها تأکید کرده که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند. 

در سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است، اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام داده است.

مردم شهر «قامشلی» و الحسکه سوریه بارها در مخالفت با اقدام های شبه نظامیان عضو نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) که با هدف محدود کردن مردم و محاصره آنها انجام می‌شود، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کرده‌اند.

شبه نظامیان قسد با همدستی نظامیان اشغالگر آمریکایی و فرمانبرداری از افرادی که سرزمین سوریه را اشغال کرده اند، غلات، نفت و همه ثروت این کشور را به یغما می برند.

شهر الحسکه مرکز استان کردنشین الحسکه است و شهرهای قامشلی، «دیرک»، «سری کانی» و «عمودا» از مهم‌ترین شهرهای این استان است.