شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#شورای امنیت#کاخ سفید

کاخ‌ سفید:

گفتگوی سالیوان و پاتروشف مرحله مهمی از دیدار بایدن و پوتین بود

گفتگوی سالیوان و پاتروشف مرحله مهمی از دیدار بایدن و پوتین بود

کاخ سفید در خصوص دیدار امروز مشاور امنیت ملی آمریکا و دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد: گفتگوی سالیوان و پاتروشف مرحله مهمی از دیدار بایدن و پوتین بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه کاخ سفید، مشاور امنیت ملی آمریکا و دبیر شورای امنیت روسیه امروز دوشنبه به عنوان بخشی از «تماس‌های منظم» طرفین، رایزنی هایی در خصوص روابط اواشنگتن- مسکو داشتند.

در بیانیه صادره از سوی وبگاه کاخ سفید در خصوص دیدار امروز جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا و نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه آمده است: این نشست ادامه منطقی بحث‌های اخیر بین وزیران خارجه آمریکا و روسیه در ایسلند بود. این جلسه گام مهمی در آماده سازی اجلاس برنامه ریزی شده سران ایالات متحده و روسیه بود که تاریخ و محل آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: این بحث‌ها به شکلی سازنده برگزار شد و با وجود اختلافات برجسته، امکان درک بهتر مواضع یکدیگر را فراهم کرد و طیف گسترده‌ای از موضوعات مورد علاقه متقابل با اولویت بالا درباره ثبات استراتژی مورد بحث قرار گرفت.

بیانیه کاخ سفید اضافه کرد: دو طرف ابراز اطمینان کردند که می‌توان راه حل‌های قابل قبول و متقابلی را در تعدادی از زمینه‌ها یافت. دو طرف توافق کردند که عادی‌سازی روابط ایالات متحده و روسیه به نفع هر دو کشور خواهد بود و به پیش‌بینی‌پذیری و ثبات جهانی کمک می‌کند.