به گزارش برنا، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه امریکا در گفتگو با خبرنگاران که به صورت بی نام صورت گرفته است گفت: ایالات متحده همچنان به راه حل دو کشور متعهد است، ما به هیچ وجه از آن دور نمی شویم و در این زمان دعوت از طرفین برای حضور در واشنگتن یا هرجای دیگر احتمالاً زود است.

این مقام آمریکایی در توضیح سفر بلینکن به خاورمیانه گفت: تمرکز اصلی ما بر حفظ آتش بس، کمک رسانی به افرادی است که نیاز کمک هستند.

مقام آمریکایی همچنین نشان داد که واشنگتن معتقد است که تلاش برای آغاز هرگونه مذاکرات بلند مدت صلح زودهنگام است.

رویترز به نقل از تحلیلگران گزارش داد که شانس کمی برای احیای گفتگوهای صلح اسرائیل و فلسطین وجود دارد و دلیل اصلی آن اختلافات عمیق بین هر دو طرف است.

بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا از امروز دوشنبه به مدت چهار روز به قدس، رام الله، قاهره و امان سفر خواهد کرد.

وی این سفر را به درخواست جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا انجام می‌دهد و ابتدا به قدس می‌رود تا در آنجا با ریون ریولین رئیس جمهوری، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، گابی اشکنازی وزیر خارجه و دیگر مقامات ارشد صهیونیستی دیدار کند.

در بیانیه مطبوعاتی بایدن که در تارنمای کاخ سفید منتشر شده، آمده است: ایالات متحده به دیپلماسی فشرده برای پایان دادن به خصومت در غزه پرداخته است. بلینکن وزیر خارجه در حال سفر به منطقه برای بحث در مورد تلاش‌های اساسی برای تحکیم آتش‌بس و کاهش خطرات درگیری‌های بعدی طی ماه‌های آینده است.