شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#امارات#مشتریان

هشدار خطوط هوایی امارات به بوئینگ درباره عدم رعایت تعهدات


هشدار خطوط هوایی امارات به بوئینگ درباره عدم رعایت تعهدات

رئیس شرکت هواپیمایی امارات که یکی از بزرگترین مشتریان بوئینگ محسوب می‌شود، به این شرکت هواپیماسازی آمریکایی هشدار داد که اگر در انجام تعهدات ذکر شده در قرارداد قصور کند، از دریافت هواپیماهای ۷۷۷ امتناع خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، رئیس شرکت هواپیمایی امارات که یکی از بزرگترین مشتریان بوئینگ محسوب می‌شود، به این شرکت هواپیماسازی آمریکایی هشدار داد که اگر در انجام تعهدات ذکر شده در قرارداد قصور کند، از دریافت هواپیماهای 777 امتناع خواهد کرد.

تیم کلارک، رئیس خطوط هوایی امارات در مصاحبه ای که روز دوشنبه پخش شد، گفت که وی هنوز جزئیات مربوط به عملکرد موتورهای این هواپیما را دریافت نکرده است اگر چه پروازهای آزمایشی این مدل در سال 2020 آغاز شده است.

این پیشکسوت با نفوذ در صنعت هوایی ابراز نگرانی کرد که بوئینگ اخیراً درباره عملکرد جت های جدید، از جمله هواپیمای 737 مکس و دریملاینر 787، بیش از توان خود وعده داده است.

کلارک در این مصاحبه آنلاین از پیش ضبط شده ، به جان استریکلند، مشاور هواپیمایی، گفت: ما یک هواپیما را قبول نمی کنیم مگر اینکه 100 درصد تعهدات قرارداد را اجرا کند.

وی افزود: اگر آنچه را که گفته اند و بر اساس آن قرارداد بسته اند، انجام ندهند، ما آن هواپیما را تحویل نخواهیم گرفت.

بوئینگ از اظهار نظر در این باره خودداری کرد و تولیدکننده موتور این هواپیما یعنی شرکت GE نیز بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبود.

شرکت هواپیمایی دولتی امارات یکی از بزرگترین شرکت های هواپیمایی جهان است که ناوگان آن دارای 140 فروند بویینگ از نوع 777-300 و 115 فروند ایرباسA380  است.

این خطوط هوایی 126 فروند از نوع 777ایکس و 30 فروند 787 به ارزش بیش از 50 میلیارد دلار به بوئینگ سفارش داده است.

انتهای پیام/