به گزارش برنا، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، در نشست ستاد اجرایی دومین کنگره ملی شهدای ورزشکار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس،شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم و وطن ،از حضور خانواده معزز شهید والا مقام شهید حسن فقیهی جویباری شهید شاخص ورزش کشور در سال 1400 تقدیر کرد.

او در ادامه با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی شهدای ورزشکار گفت: چنین مراسمی فرصتی برای انتقال ارزشهای دفاع مقدس،تعمیق دین باوری در نسل جوان و ترویج اخلاقگرایی مهمترین اهداف کنگره شهدای ورزشکار است.

وزیر ورزش و جوانان دوران هشت سال دفاع مقدس را دوران طلایی در تاریخ معاصر ایران دانست و تاکید کرد: این دوران حتی در سه قرن اخیر هم یک دوران شاخص محسوب می شود که بعد از چندین رویارویی ایران با بیگانگان که از جمله جنگ با روسها که منجر به از دست دادن بخش وسیعی از کشور ما شد تا اشغال ایران در خلال جنگ جهانی دوم و درگیری های مرزی سال 1355 با عراق و بیانیه الجزایر که همگی منجر به شکست کشورمان شده بود ، در دوران هشت سال دفاع مقدس، حتی یک وجب از خاک را در پایان جنگ در اختیار دشمن نگذاشتیم و این دوران نقطه عطف بسیاری برای کشورمان به همراه داشت و با وجود انکه در ابتدای جنگ، مناطقی از ایران به اشغال دشمن درآمد اما 70 شهر و 100 روستا و نقاط استراتژیک را آزاد کردیم و دوران هشت سال دفاع مکقدس را با عزت و افتخار رقم زدیم.

سلطانی فر از شکست حصر ابادان که با دستور امام راحل (ره)محقق شد، همچنین عملیات فتح المبین و بیت المقدس و والفجر هشت به عنوان یک سری از عملیات های موفقیت آمیز و تعیین کننده در رویارویی با دشمن بعثی نام برد و تصریح کرد: این دوران طلایی به عنوان یک دوره افتخارآمیز،غرورآفرین همراه با دستاوردهای بزرگ است که حاصل خون شهدا و ایثارگران و غیرت مردم بود.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه دستاوردهای معنوی این دوران، بنیان ها وارزشهای انقلاب اسلامی را تقویت کرد، ادامه داد: یکی از بزرگترین رسالت هایی که در قالب برگزاری کنگری ملی شهدای ورزشکار و مسابقات بر عهده داریم این است که ارزش های نظام را به نسل بعدی منتقل کنیم تا مومن به انقلاب، اسلام و ارزش ها ی دفاع مقدس شوند.

وزیر ورزش و جوانان همچنین توضیح داد: انچه در هشت سال دفاع مقدس رقم خورد چیزی جز عشق واقعی به دین ،کشور و آب، خاک و میهن نبود تا جاییکه جوانان این مرز و بوم جانشان را برای اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اهدا کردند.

وی در ادامه افزد: در همین راسته شایسته است این ارزش ها والای دفاع مقدس را به نسل های بعدی انتقال دهیم و دین باوری را در مقابل دین گریزی که به واسطه جنگ فرهنگی دشمن پدید آمده توسعه دهیم.