شهرخبر

وزیر بهداشت:

ارادتم به مقام معظم رهبری گرایش سیاسی ندارد/ نگران شیوع گسترده ویروس هندی و آفریقایی هستم

وزیر بهداشت: ارادتم به مقام معظم رهبری گرایش سیاسی ندارد / نگران شیوع گسترده ویروس هندی و آفریقایی هستم

وزیر بهداشت‌ با بیان اینکه شدیدا نگران شیوع گسترده ویروس هندی و آفریقایی هستم، گفت: مرزهای دریایی باید کنترل شده و نمونه‌گیری از خدمه کشتی‌ها با دقت انجام شود.

به گزارش مشرق، سعید نمکی وزیر بهداشت امروز در آیین افتتاح پروژه های بخش سلامت خوزستان که در آبادان و همزمان با سالروز سوم خرداد برگزار شد اظهار کرد: دفاع مقدس درس‌های بزرگی به ما آموخت و ما یاد گرفتیم که می‌شود با ایمان، تقوا و عشق برای دفاع از وطن با حداقل‌ها در مقابل حداکثرها ایستاد و پیروز شد.

وزیر بهداشت افزود: همه آحاد مردم در دفاع از وطن و آرمان‌های انقلاب در کنار هم هستند و هشت سال دفاع مقدس به ما آموخت که تنها با روحیه بسیجی و با انقلابی بودن می‌توان کشور را مدیریت کرد و پیروز شد.

نمکی بیان کرد: کشور در اوج تحریم‌های ظالمانه غرب و زمانی که  همه راه‌ها به روی ما بسته بود و حتی برای تهیه ماسک و لوازم مبارزه با کرونا با مشکل مواجه بودیم با اتکا به دانش و تخصص داخلی همه در کنار هم قرار گرفتیم و باز هم حماسه دوران دفاع مقدس تکرار کردیم.

وی با اشاره به  موضوع کنترل کشتی‌ها در استان خوزستان گفت: کنترل کشتی‌ها در خوزستان باید جدی گرفته شود تا از ورود ویروس هندی و آفریقایی کرونا جلوگیری شود.

وزیر بهداشت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم تاکید کرد و افزود: باید به گونه‌ای مراقبت کنیم که فضا برای حضور مردم در انتخابات مهیا شود لذا از فرمانداران و ائمه جمعه تقاضا می کنم در اجرای پروتکل های بهداشتی سختگیرانه‌تر عمل کنند تا موضوع کرونا در انتخابات اثرگذار نباشد.

نمکی بیان کرد: عزت جمهوری اسلامی ایران در حضور حداکثری مردم در انتخابات است لذا باید تمام تدابیر لازم در این خصوص انجام شود.

وی در خصوص توسعه زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی در آبادان و خرمشهر گفت: در زمینه علوم پزشکی آمادگی ایجاد یک فضای علمی را در منطقه آزاد اروند داریم و کمک می‌کنیم گام‌های موثری در این راستا در این منطقه برداشته شود.

 نمکی اظهار کرد: به محض بازگشت از سفر،  اعتبار لازم برای راه اندازی بخش دیالیز و سرطانی بیمارستان خرمشهر در نظر گرفته می‌شود همچنین مشکلات و کمبودهای  بیمارستان طالقانی آبادان پیگیری می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ارادتم به مقام معظم رهبری گرایش سیاسی ندارد و معتقدم همه باید اینگونه ارادتی به مقام ایشان داشته باشیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ثابت کردیم که می‌شود دست خالی هم با ویروس کرونا مبارزه کرد،گفت: امروز مژده می‌دهم که در عرصه ساخت واکسن کرونا پیروز شدیم و طبق قولی که دادیم واکسن ایرانی کرونا از خرداد ماه مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: ویروس انگلیسی در خوزستان زمین‌گیر شد و نه تنها بیمار مبتلا به کرونا در پشت درهای بیمارستان نماند بلکه هیچ مورد اورژانسی و یا بیماران نیازمند آی سی یو را مشاهده نکردیم که سردرگم باشد.

وزیر بهداشت تعداد مرگ و میر در سال را ۳۸۰ هزار مورد اعلام کرد وگفت: از این تعداد ۳۱۳ هزار مرگ غیر از کرونا مربوط به بیماری‌های قلبی و  عروقی و ۹۷ هزار مورد مرگ و میر در مربوط به فشار خون بالا و قند است.

نمکی خواستار تغییر رفتار و الگوی زندگی شد و افزود: باید این تغییر رفتار از مدارس که مهمترین زمان تاثیرگذاری انسان است صورت گیرد. امروز گرفتار یکی از پاندمی‌های پرفشار تاریخ هستیم که هر ۲۰۰ سال در دنیا شکل می‌گیرد ولی با همکاری مردم میتوان آن را مدیریت کرد.

 نمکی گفت: به کمک کادر درمان موفق به گذر از پیک چهارم کرونا شدیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همزمان با سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر به شهرستان آبادان سفر کرد. ارتقاء دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه علوم پزشکی، ۱۴ طرح درمانی و بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریالدر آبادان، خرمشهر و شادگان  از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر بهداشت به استان خوزستان است.

منبع: تسنیم