شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شمال تهران

قاپ زنی با تصادف ساختگی در شمال تهران

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق حرفه ای قاپ زن و کشف 15 فقره سرقت به ارزش تقریبی 300 میلیون تومان خبر داد و گفت: این سارق با ایجاد تصادف ساختگی و در یک فرصت مناسب گردنبند یا تلفن همراه مالباختگان را سرقت می کرده است.

قاپ زنی با تصادف ساختگی در شمال تهران

به گزارش منیبان؛ سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: به دنبال گزارش و تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریتهای پلیسی 110 مبنی بر سرقت گردنبند طلا به روش تصادف ساختگی در خیابان ظفر ماموران کلانتری 103 گاندی در محل حاضر و گزارش لازم در این خصوص تنظیم و تحویل شاکی د و پرونده برای ادامه رسیدگی تخصصی برابر دستور قضائی به پایگاه سوم آگاهی ارسال و به تیم مبارزه با سرقت بعنف پایگاه ارجاع شد.

او عنوان کرد: از شاکی تحقیق شد که بیان داشت سارقان دو نفر بودند و با یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به تصادف ساختگی با خودروی شاکی کرده و به محض اینکه راننده شیشه خودرو را پایین کشیده، ترک نشین عقب موتورسیکلت اقدام به سرقت گردنبند طلای وی به ارزش 33 میلیون تومان نموده و از محل متواری می شوند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تصریح کرد: با توجه به وصول تعدادی پرونده سرقت بعنف به این شیوه و شگرد به صورت تصادف ساختگی دستگیری سارقان با جدیت تمام در دستور کار تیم مبارزه با سرقت به عنف این پایگاه قرار گرفت.

این مقام انتظامی ابراز کرد: در بررسی پرونده ها مشخص شد خودروی یکی از شکات در زمان سرقت دارای دوربین مداربسته بوده که تصاویر سارقان در زمان سرقت احصاء و با بررسی همزمان شیوه و شگرد سرقت های صورت گرفته در محل های دیگر کارآگاهان موفق می شوند سرنخ هایی بدست آورند که جمع بندی سرنخ های موجود هویت یکی از سارقان که اشکان نام داشت برملا می شود.

دستخال افزود: اشکان که دارای 15فقره سابقه قاپ زنی و سایر سرقتها بوده مخفیگاه وی در خیابان خاوران شناسایی شد و با اخذ دستور قضائی متهم دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل می شود و پس از بازجویی به بزه انتسابی معترف و به بیش از ده فقره سرقت با همدستی فردی به نام وحید با این شیوه و شگرد اعتراف کرد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی در پایان گفت: نتایج بدست آمده به اطلاع مقام قضائی رسید که متهم با قرار صادره از سوی بازپرس محترم شعبه هشتم دادسرای ناحیه34  تهران برای تکمیل تحقیقات و شناسایی سایر شکات و دستگیری دیگر متهم پرونده در اختیار این یگان قرار گرفت و با دعوت از مالباختگان تا به حال 5 نفر از شکات به صورت مستند با ارائه عکس و فیلم از سارقان مورد شناسایی قرار گرفته اند و اقدامات در جهت دستگیری دیگر متهم پرونده در حال انجام است.