محمدرضا مختاری درخصوص شروع فعالیت حرفه‌ای خود به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: متولد 77 و اهل شیراز هستم. پدرم کشتی گیر بود و در رشته آزاد کشتی می گرفت به همین دلیل از همان کلاس اول دبستان مرا به کشتی فرستاد. در ابتدا سه سال کشتی آزاد کار می کردم اما بعدها با درخشش امید نوروزی و با توجه به پتانسیل بالای شهر ما در رشته فرنگی وارد این رشته شدم.

او درخصوص الگوهای ورزشی خود عنوان کرد: در میان کشتی گیران ایران همواره مجذوب کشتی امید نوروزی بودم و تحت تاثیر کشتی او قرار می گرفتم. همچنین در بین کشتی گیران خارجی رومان ولاسف مرا به وجد می آورد.

مختاری درخصوص افتخارات و کارنامه ورزشی خود نیز افزود: در رده سنی نوجوانان طلا و نقره آسیا و نقره جهان را کسب کردم. در رده سنی جوانان انتخابی تیم ملی اول شدم اما متاسفانه با بدشانسی از رقابت های جهانی حذف شدم در ادامه هم با کم لطفی آقای باوفا سرمربی وقت تیم ملی جوانان به مسابقات آسیایی اعزام نشدم. در دو دوره اخیر جام تختی نیز یک برنز و یک طلا بدست آوردم.

او درخصوص سطح کیفی جام تختی گفت: جام تختی حالت انتخابی تیم ملی را به خود گرفته است و به غیر از کشتی گیران المپیکی که در اردوی تیم ملی هستند همه مدعیان در این تورنمنت شرکت می کنند. از آنجا که وزن 72 کیلوگرم المپیکی محسوب نمی شود به غیر از کاویانی نژاد که در اردوی تیم ملی حاضر بود تمام مدعیان در این جام حاضر بودند و سطح کیفی رقابتها بسیار بالا بود.

مختاری درخصوص برنامه‌اش برای تغییر وزن گفت: امسال آخرین سال حضورم در 72 کیلوگرم خواهد بود و قطعا پس از مسابقات جهانی و با مشخص شدن اوزان المپیکی به یک وزن بالاتر خواهم رفت.

مختاری درخصوص حضورش در اردوی تیم ملی افزود: در تمام مراحل اردوی تیم ملی از ابتدا حضور داشتم. در پایان اردوی هشتم با اجازه جناب بنا، کشتی گیرانی که قصد شرکت در جام تختی را داشتند از اردو خارج شدند از این رو بنده نیز برای حضور در جام تختی از اردو خارج شدم و ان شالله از اردوی بعد به جمع ملی پوشان اضافه خواهم شد.

او درخصوص حضور در مسابقات جهانی2021 عنوان کرد: احتمالا قبل از مسابقات باید در یک تورنمنت بین المللی شرکت کنیم و محک اصلی کشتی گیران در این تورنمنت خواهد بود. در وزن 72 کیلوگرم نیز احتمالا با صلاحدید کادر فنی بنده به همراه کاویانی نژاد به این مسابقات اعزام شویم.

مختاری درخصوص رقابت با کاویانی‌نژاد گفت: ابتدا باید ببینیم که صلاحدید کادر فنی چه خواهد بود و باید دید آیا به تورنمنت اعزام می شویم یا مسابقه انتخابی برگزار خواهد شد. تا به حال با کاویانی کشتی نگرفته ام اما در صورت برگزاری مسابقه انتخابی قطعا به پیروزی برابر او فکر می کنم.

مختاری درمورد رقیبان مطرح جهانی در وزن 72 کیلوگرم گفت: کشتی گیران گرجستان، ارمنستان، روسیه و مجارستان کشتی گیران عنوان دار و رقبای سرسخت وزن 72 کیلوگرم در جهان هستند که با دیدن فیلم کشتی های آنها در حال شناخت و آنالیز بهتر این کشتی گیران هستم.

او درخصوص چگونگی تداوم قهرمانی‌های یک ورزشکار نیز عنوان کرد: پس از کسب قهرمانی و عناوین جهانی طبیعتا یک سری مسائل و حواشی برای یک ورزشکار پیش خواهد آمد که بسیاری از کشتی گیران اسیر این حواشی شده و قادر به تکرار موفقیت های خود نیستند. کسانی که موفق به تکرار قهرمانی می شوند راهنمای درست و روح بزرگ و اشباع ناپذیری دارند. برای مثال حمید سوریان که موفق به کسب 7 طلای جهان شد علاوه بر روح بزرگ خود از مشاوره های بسیار خوب علیرضا دبیر به خوبی استفاده کرد. بنده نیز همراهان خوبی مانند پدرم و مربی عزیزم آقای علی قیطاسی را دارم و خودم نیز مراقب هستم که اسیر حواشی نشوم.

مختاری درخصوص تفاوت فدراسیون دبیر با فدراسیون قبل گفت: فدراسیون دبیر توجه بیشتری به کشتی گیران دارد و امکانات بهتری را برای کشتی گیران فراهم کرده است. به یاد دارم زمانی که در اردوی تیم ملی جوانان بودم علیرضا دبیر به خوابگاه ما آمد و از ما بابت شرایط و امکانات بد خوابگاه عذرخواهی کرد و همان موقع دستور به تجهیز امکانات برای کشتی گیران صادر کرد.

او در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای مردم ایران، از پدر و مادر، مربی زحمتکش خود علی قیطاسی، دکتر موسائی رئیس هیئت کشتی شیراز و حمایت های امید نوروزی صمیمانه تشکر کرد.