شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#کالاهای اساسی

ورود مجلس به گرانی های اخیر کالاهای اساسی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از بررسی افزایش قیمت‌ کالاها با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط در جلسه امروز کمیسیون خبر داد.

«حجت الله فیروزی»‌ در توضیح نشست روز دوشنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت در کالاهای مصرفی مردم و نیازهای حوزه کشاورزی و دامداری از جمله روغن، شکر، جو، ذرت و بسیاری از نهاده‌های دامی و کشاورزی بودیم تا مشکلات این حوزه در این جلسه رصد و بررسی شود.

نماینده مردم فسا در مجلس افزود: در این نشست نماینده شرکت بازرگانی ایران درباره تأمین نیاز داخلی کشور از جمله گندم، روغن و نهاده‌های دامی و کشاورزی از طریق واردات و خرید داخلی و آزادسازی بخشی از کالاها که در گمرکات است و رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان درباره قیمت و تنظیم بازار و تأمین نیازهای ضروری مردم که ۲۰ کالا است و رییس سازمان تعزیرات درباره وضعیت برخوردهایی که در حوزه تخلفات بازاری با متخلفان صورت گرفت، گزارش‌هایی ارائه دادند.

فیروزی با بیان اینکه مسوولان افزایش قیمت‌ها را به دلیل افزایش قیمت جهانی و بخشی را به خاطر نوسانات نرخ ارز و سختی تأمین کالا از برخی از کشورها اعلام کردند، گفت: اطمینان خاطر داده شد که در حوزه تأمین کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به گزارشی که رییس سازمان تعزیرات حکومتی ارائه داد، گفت: در این گزارش جرائم و مجازات‌هایی که برای برخورد با متخلفان و سوداگران تنظیم شده بود، ارائه و تشریح شد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رییس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان توضیح داد به رغم کمبود تعداد بازرسان در سطح کشور،‌ از برخی سوداگری ها جلوگیری شده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد نمایندگان برای سیاستگذاری بهتر با همکاری دولت در جریان مسائل قرار گرفته و کمیسیون صنایع مجلس، جمع بندی خود از بازار و نظارت بر آن را در قالب گزارشی به هیأت رئیسه ارائه کند.

منبع: ایرنا