شهر خبر

گزارش اختصاصی مهر از «دمشق»؛

حاکم شدن فضای انتخاباتی در سوریه/ آرامش امنیتی در نقاط مختلف

حاکم شدن فضای انتخاباتی در سوریه/ آرامش امنیتی در نقاط مختلف

درحالی که تنها ۲ روز تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه باقی مانده است، فضای انتخاباتی به شدت بر این کشور حاکم شده و آرامش امنیتی در نقاط مختلف آن به چشم می خورد.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: کمتر از ۲ روز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه باقی مانده است. نکته ای که وجود دارد، این است که از فردا سه شنبه تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری پایان می یابد.

در حال حاضر، تمامی شبکه های تلویزیونی سوریه بیشتر برنامه های خود را به پخش حضور مردم در ستادهای انتخاباتی نامزدها اختصاص داده اند. این برنامه های تلویزیونی در تمامی شهرهای سوریه پخش می شوند.

همچنین از بسیاری از کشورهای عربی و حتی برخی از کشورهای اروپایی، خبرنگاران و نمایندگان پارلمان ها آمده اند. خبرنگاران درحال حاضر سخت مشغول تهیه گزارش و گفتگوهای خبری پیرامون انتخابات ریاست جمهوری سوریه هستند.

از جمهوری اسلامی ایران نیز چندین نماینده مجلس شورای اسلامی به دعوت رسمی پارلمان سوریه به این کشور سفر کرده اند. می توان گفت که یک فضای بسیار انتخاباتی در سوریه حاکم شده است؛ به گونه ای که تمامی شهرهای این کشور از جمله دمشق، لاذقیه، طرطوس و حمص و نیز مناطق حومه ای مملوء از تصاویر نامزدهای انتخاباتی هستند.

همانطور که گفته شد، تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری همچنان ادامه دارد. همچنین سوری ها در قالب یک اقدام سنتی، طی عصرها و شب ها در ستادهای انتخاباتی نامزدهای مورد حمایت خود حضور پیدا می‌کنند.

پیشتر نیز اشاره شد که حضور خبرنگاران خارجی در سوریه برای تهیه گزارش از روند برگزاری انتخابات کاملاً احساس می شود. فضا در سوریه یک فضای کاملاً انتخاباتی است. نکته دیگری که باید به آن اشاره شود این است که روند برگزاری انتخابات و تحولات مربوط به آن برای خبرنگاران و هیأت های اروپایی مستقر در سوریه جالب توجه است.

به هر حال، امروز آخرین روز تبلیغات ستادهای انتخاباتی و نامزدها است. فردا روز «سکوت تبلیغات انتخاباتی» نام دارد. روز چهارشنبه نیز انتخابات در مناطق مختلف سوریه آغاز خواهد شد. آنچه که مشخص است، وضعیت متفاوت امنیتی است. با وجود اینکه ایست های بازرسی بسیاری در سوریه به چشم می خورد، اما یک آرامش امنیتی فراگیر در این کشور کاملاً قابل مشاهده است.