شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایجاد اشتغال#خودرو

سایپای نوین به دنبال بومی‌سازی صنعت خودرو و ایجاد اشتغال بیشتر در کشور است

سایپای نوین به دنبال بومی‌سازی صنعت خودرو و ایجاد اشتغال بیشتر در کشور است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تصمیم مدیران سایپا برای تولید و عرضه شش خودروی جدید و شاسی بلند درطول مدت دو سال گفت: سایپای نوین به دنبال بومی‌سازی صنعت خودرو و ایجاد اشتغال بیشتر در کشور است.

کیومرث سرمدی نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتخاذ سیاست جدید مدیران سایپا برای تولید خودروهای با کیفیت و قابل رقابت با خودروهای خارجی اظهار داشت: صنعت خودروی ما در گذشته نتوانست اعتماد مصرف‌کننده داخلی را جلب کند دلیل آن هم به فروش بیشتر با قیمت بیشتر و تولید خودروهای بی‌کیفیت برمی‌گشت.

وی افزود: مدیران خودروساز در گذشته فکر می‌کردند هرچه بر روی کیفیت خودرو کمتر هزینه کنند، هزینه تولید کاهش می‌یابد و آنها سود بیشتری می‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: متأسفانه صنعت خودروی ما دچار یک بیماری بود و به سمت تولید خودروهای باکیفیت حرکت نکرد.

سرمدی با اشاره به تخاذ سیاست سایپای نوین از سوی مدیران این شرکت ادامه داد: سایپای نوین و تصمیم مدیران این شرکت برای تولید خودروهای باکیفیت اقدام خوب و مقدسی است و پاسخ به مطالبات چندین ساله مردم است.

وی افزود: اینکه مدیران ما به سمت تولید خودروهای باکیفیت و با قیمت مناسب حرکت کنند اقدام خوبی است اما در عین حال باید به این نکته توجه داشته باشیم که اقشار کم درآمد و نیازمند جامعه هم به خودرو نیاز دارند. به عبارت دیگر تولید خودرو باید به گونه‌ای باشد که هم قیمت مناسب داشته باشد و هم کیفیت خوبی داشته باشد و افراد کم درآمد و قشر متوسط جامعه هم بتوانند خودرویی برای خود تهیه کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: در سایپای نوین شاهد افزایش تولید قطعات خودرو و همکاری سایپا با شرکت های دانش بنیان ایرانی و استارتاپ های زیر نظر نیروهای مسلح هستیم.

سرمدی با اشاره به حرکت مدیران سایپا به سمت بومی‌سازی قطعات داخلی و انعقاد قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان داخلی از جمله وزارت دفاع عنوان کرد: بهره‌گیری از دانش شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین توانمندی وزارت دفاع برای ساخت قطعات خودرو در داخل در راستای منویات مقام معظم رهبری و تأکید مکرر ایشان مبنی بر نگاه به داخل است.

وی افزود: باید از توانمندی‌ و استعدادهای نیروهای داخلی کشور برای تولید در داخل بهره برد و ما این اقدام شرکت سایپا را یک حرکت مثبت می‌دانیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: همکاری سایپا با شرکت‌های دانش‌بنیان و وزارت دفاع برای تولید قطعات در داخل هم به بومی‌سازی خودرو کمک می‌کند و هم موجب اشتغال در داخل می‌شود؛ از طرف دیگر مشوقی برای سرمایه‌گذاری از سوی سرمایه‌گذاران خواهد بود.