به گزارش برنا؛ سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جریان نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، گفت: ترافیک، کاهش آلودگی هوا و افزایش ایمنی مسائل کلیدی معاونا حمل و نقل و ترافیک است.

او افزود: افزایش مطلوبیت حمل و نقل با تاکید بر مترو، توسعه سیستم هوشمند، توسعه حمل و نقل و تامین منابع پایدار از جمله سیاست ها است.

هاشمی تصریح کرد: اگر بخواهیم چشم انداز خوبی برای حمل و نقل داشته باشیمدر دو دهه آینده داشته باشیم، باید سالانه به نرخ امروز ۲۰ هزار میلیارد هزینه کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: بیش از ۱۵۰ میلیارد تومات هزینه مقابله با گسترش کرونا در شبکه حمل و نقل و ۱۱۰۰ میلیارد تومان کاهش درآمد داشته ایم از این رو ۱۲۵۰ میلیارد تومان خسارت مستقیم طی سال گذشته بوده است.

او با اشاره به برخی بهره برداری های انجام شده در سامانه مترو عنوان کرد: ۳۲ ایستگاه مترو تا پایان دوره مدیریت شهری افتتاح خواهد شد که کارنامه قابل قبولی خواهد بود.

هاشمی افزود: کار به هیچ عنوان کند نشده و با سرعت در حال پیگیری است. ۲۳ رام قطار یعنی ۱۶۸ دستگاه واگن یک طبقه و ۷ دستگاه قطار دو طبقه به سیستم حمل و نقل اضافه شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تولید واگن ملی مترویی بزرگترین دستاورد بوده، گفت: تائیدیه های بین المللی این واگن ها در حال اخذ است.

او با اشاره به خدمات کیفی مترو ادامه داد: در دوره مدیریت شهری پنجم ۲۸۰ پله برقی، ۶۲ آسانسور در ایستگاه های خطوط ۷ گانه، ۷۸ سامانه تهویه هوا اضافه شده است.

هاشمی بیان کرد: سرفاصله حرکت قطار ها در خط ۴ و۱ از ۵ دقیقه به ۳.۵ دقیقه، خط دو ۵ دقیقه به ۳ دقیقه، خط ۳ از ۱۰ دقیقه به ۶ دقیقه،  خط ۶ از ۲۵ دقیقه به ۱۴ دقیقه و خط ۷ از ۱۵ دقیقه به ۱۰ دقیقه کاهش پیدا کرده است. دو قرارداد برای تامین ۲۱۰ واگن در حال انجام است.

در حال تکمیل...