شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال

کنایه‌های تلخ سرمربی پیشین استقلال ؛ منظور محمود فکری آبی پوشان است ؟

محمود فکری : آدم‌های سالم را می‌زنند تا زد و بندشان خراب نشود

محمود فکری

محمود فکری سرمربی نفت مسجدسلیمان می‌گوید باید هرچه سریع‌تر نظم در لیگ برتر برقرار شود و همه تیم‌ها باهم برابر باشند تا بتوانند برای‌حق‌شان بجنگند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

محمود فکری درباره عملکرد و نتایج تیمش، وضعیت آشفته برنامه‌ریزی لیگ، درگیری‌های اخیر و وضعیت اخلاقی فوتبالیست‌های لیگ برتر و حضور تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی سخن گفت و عنوان کرد همه دارند تلاش می‌کنند آدم‌های سالم را کنار بگذارند و به دنبال زد و بند و منافع شخصی‌ خودشان باشند، چون آدم‌های سالم می‌توانند مانع این بی اخلاقی‌ها باشند.

مشروح گفت‌وگوی ایسنا با محمود فکری را در ادامه می‌خوانید…

از ۳ بازی که روی نیمکت نفت مسجدسلیمان نشستید ۷ امتیاز کسب کردید و تا حدودی از خطر سقوط فاصله گرفتید. چگونه تیم‌تان از بحران خارج شد؟

محمود فکری گفت:

– باید خداراشکر کنیم که توانستیم ۷ امتیاز کسب کنیم. از تک تک بازیکنانم تشکر می‌کنم که با تمام وجودشان تلاش کردند و زحمت کشیدند تا از بازی اول بتوانیم امتیاز کسب کنیم. وقتی ما به تیم آمدیم برای‌مان بسیار مهم بود که بازی اول را بازنده نباشیم و خداراشکر توانستیم از تیم صدر جدولی سپاهان در زمین خودش امتیاز کسب کنیم و در این بازی بازنده نبودیم. با این تساوی تیم‌مان از شرایط رو به افول خارج شد و خداراشکر با روحیه برگشت. در بازی بعدی مقابل مس رفسنجان که نتایج خیلی خوبی گرفته است و سرمربی بسیار خوبی دارد توانستیم پیروز شویم. همه این‌ها به تلاش و خواستن بازیکنان برمی‌گردد که این اتفاق افتاد و در نهایت در بازی سوم هم مقابل ماشین سازی قرار گرفتیم که واقعا از آن دو بازی کار سخت‌تری داشتیم. فشار زیادی روی ما بود و دوست داشتیم پیروز شویم تا خودمان را از پایین جدول جدا کنیم و به نقطه امن برسیم که خداراشکر در این بازی سخت پیروز شدیم. ماشین سازی از زمان حضور آقای اکبرپور بازی‌های خیلی خوبی ارائه داد و کار را سخت و ما را اذیت کردند اما من در تیمم به دنبال شخصیت تیمی بودم تا بازیکنانم تا آخرین لحظه تلاش کنند. خداراشکر به هدف‌مان رسیدیم و در دقایق آخر گل پیروزی را به ثمر رساندیم.

مشکلات تیم‌تان هم‌چنان پابرجاست؟

محمود فکری گفت:

– برخی از دوستان در شهر و مجموعه نفت دارند با ما همکاری و کمک می‌کنند اما از یک سری از دوستان مخصوصا اعضای شورای شهر انتظاراتی داریم، چون آن‌ها می‌توانند به ما کمک کنند. برای موفق شدن نیاز به کمک و همکاری بیش‌تری داریم. به هر حال ممکن است اتفاقاتی افتاده باشد و به هر دلیلی ناراحت باشند ولی این‌که بخواهند با تیم و امید شهرشان لجبازی کنند، اتفاق خوبی نیست. ان‌شاءالله بیایند و به تیم کمک کنند. نفت تیمی نیست که امکانات خیلی زیادی داشته باشد و اگر شورای شهر، شهرداری یا اداره ورزش و جوانان همکاری نکنند، ما به مشکل می‌خوریم. هر کدام یک گوشه کار را بگیرند و کمک کنند و اگر رها کنند کار ما هم می‌لنگد. خواهش می‌کنیم به خاطر مردم و جوانان شهرشان بیایند و کمک کنند و مشکلات را برطرف کنند. از شورای تامین، دوستانی که در باشگاه و اداره نفت هستند، افشین حیدری، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و همه کسانی که کمک می‌کنند ممنونیم و باز هم از آن‌ها می‌خواهیم که وقت بیش‌تری بگذارند و همکاری بیش‌تری داشته باشند تا نفت جایگاه خوبی در جدول پیدا کند و بازیکنان با انگیزه بیش‌تری تلاش کنند، پرچم تیم بالا بماند و مردم این شهر خوشحال شوند.

فاصله‌ زیاد بین بازی‌ها چقدر تیم‌تان را با مشکل مواجه کرده است؟

محمود فکری گفت:

– ما حدود یک ماه قبل مقابل مس بازی کردیم و بعد از آن بیست و چند روز طول کشید تا مقابل ماشین‌سازی قرار گرفتیم. اکنون هم هیچ برنامه‌ای به ما نداده‌اند و با این شرایط باز هم حدود یک ماه بازی نمی‌کنیم. این برای ما بسیار سخت است که بتوانیم بازیکنان‌مان را آماده نگه داریم و برای بازیکنان هم خیلی سخت است که بتوانند انگیزه خود را حفظ کنند. در این شرایط کرونا همه چیز سخت است و این کار ما را خیلی سخت می‌کند. ما سال به سال باید به فوتبال روز دنیا نزدیک شویم و استانداردهای‌مان را نزدیک کنیم اما این‌که به هر دلیلی یک سری از تیم‌ها بازی کنند و یک سری‌ها نه واقعا برای فوتبال‌مان بد است. وقتی نظم و انضباط وجود نداشته باشد پیشرفت بازیکنان کم می‌شود. قطعا با یک برنامه‌ریزی خوب، بازیکنان و فوتبال‌مان پیشرفت می‌کنند و در نهایت شاهد پیشرفت فوتبال ملی‌مان هم خواهیم بود. ما واقعا داریم ضربه زیادی از این برنامه‌ها می‌خوریم و اذیت شده‌ایم. در بازی گذشته مقابل ماشین‌سازی به خاطر این‌که بازیکنان از شرایط مسابقه دور بودند، نزدیک بود ۲ امتیاز بازی را از دست دهیم، چون به هر حال برگشتن به شرایط مسابقه ممکن است چند بازی طول بکشد و همین از دست دادن امتیازات روز آخر در صعود یا ماندن تیم تاثیر بگذارد. امیدواریم از نقطه ترس و نگرانی عبور کنیم و تیم را در جایگاه خوب نگه داریم و در لیگ بمانیم.

کیفیت لیگ بیستم را چگونه می‌بینید؟

محمود فکری گفت:

– ما تیم‌های خوبی داریم و خیلی وقت‌ها می‌بینید تیم‌های پایین جدولی می‌آیند و یقه تیم‌ها بالای جدولی را می‌گیرند. اختلاف آن‌چنانی بین تیم‌های لیگ برتری نیست اما اگر ما لیگ منظمی داشته باشیم مطمئنا خیلی از تیم‌ها می‌توانند در شرایط خوب و مساوی رقابت خوبی داشته باشند. در حال حاضر دارید می‌بینید یک سری از تیم‌ها بازی‌های عقب افتاده دارند و یک سری‌ها بازی‌های بیش‌تری دارند که این‌ها نظم لیگ را به‌هم می‌زند و باعث پیشرفت لیگ نمی‌شود. امیدواریم هرچه سریع‌تر این نظم برقرار شود و بازی همه تیم‌ها باهم برابر باشد تا بتوانند برای‌ حق‌شان بجنگند. یک سری از تیم‌ها می‌خواهند برای قهرمانی، یک سری از تیم‌ها برای سهمیه آسیا و یک سری از تیم‌ها برای بقا بجنگند و شرایط لیگ باید به شکلی باشد که تکلیف‌ها از قبل مشخص نباشد و در همان روزی که بازی می‌کنند تکلیف‌شان مشخص ‌شود.

اخیرا حواشی و درگیری‌ها در لیگ برتر فوتبال‌مان به اوج خود رسیده است…

محمود فکری گفت:

– باید بگویم ما در فوتبال اخلاق را باخته‌ایم و این اخلاق در فوتبال ما وجود ندارد. این فقط در مستطیل سبز نیست و همه جا اتفاق می‌افتد. قبل از این‌که وارد مستطیل سبز شویم اخلاق را می‌بازیم و احساس می‌کنم همه دارند تلاش می‌کنند آدم‌های سالم را کنار بگذارند و به دنبال زد و بند و منافع شخصی‌ خودشان باشند، چون آدم‌های سالم می‌توانند مانع این بی‌اخلاقی‌ها باشند. اخلاق از فوتبال‌مان دور شده است و با فوتبال اروپا قابل مقایسه نیستیم، چون در آن‌جا اخلاق حرف اول را می‌زند. آن‌ها حتی در آسیب دیدگی‌های‌شان هم هیچ گونه دروغی نمی‌گویند و برای پیروزی دست به روش‌های دیگری نمی‌زنند. بیش‌تر اتفاقاتی هم که در زمین رخ می‌دهد یا از نیمکت یا از مدیریت باشگاه است و تفکرات سرمربی و مدیریت باشگاه به زمین منتقل می‌شود. اگر ۲ مربی بخواهند فوتبال سالمی داشته باشند، مطمئنا بازیکنان بازی سالمی را ارائه می‌دهند و اگر این ۲ نفر دنبال مسائل دیگری باشند، قطعا اتفاقات حاشیه‌ای می‌افتد. بازیکنان مجری دستورات و سیاست‌های سرمربی و باشگاه هستند. من بازیکنان را مقصر نمی‌بینم و سرمربی‌ها و مدیرعامل‌ها در این مساله بیش‌تر مقصر هستند.

تیم ملی ایران را برای شرکت در مقدماتی جام جهانی چگونه می‌بینید؟

محمود فکری گفت:

تیم ملی ما بازیکنان توانمندی را در اختیار دارد اما در بازی‌های پیش رو کار سختی خواهیم داشت. امیدوارم با یک برنامه‌ریزی خوب بتوانند امتیازات لازم را کسب کنند و ان‌شاءالله به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی صعود کنیم. فوتبال ایران برنامه‌ریزی بلند مدت ندارد و همیشه باید ابتدا نتیجه بگیریم تا مسوولان به فوتبال‌مان اهمیت دهند. اگر نتیجه نگیریم همان توجه هم دیگر وجود نخواهد داشت و خود به خود همه چیز از بین می‌رود. در دنیا به دنبال برنامه‌ریزی ۱۰ تا ۲۰ ساله هستند و بعدش نتیجه می‌خواهند اما در ایران برعکس است و اول باید نتیجه بگیریم و بعد برنامه‌ریزی کنیم. همه ما هر کمکی از دست‌مان بر می‌آید را باید انجام دهیم تا ان‌شاءالله تیم‌ ملی بتوانند در بازی‌های پیش رو موفق عمل کند.