شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پلیس راهور#جدید

تجهیز ناوگان پلیس راهور به خودروهای جدید

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: ۲۴۵ دستگاه خودروی جدید به پلیس راهور تحویل داده شد که تعدادی از آنها در اختیار استان‌ها قرار گرفت و بیش از ۲۰۰ دستگاه نیز از امروز ( دوشنبه ) به پلیس راهور در ستاد و استان‌ها تحویل می‌شود.

تجهیز ناوگان پلیس راهور به خودروهای جدید

به گزارش منیبان؛ سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی روز دوشنبه در پنجمین رزمایش اقتدار پلیس راهور گفت: در دو سال اخیر ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودروی جدید وارد ناوگان خودرویی پلیس راهور شد و امروز نیز خودروهای جدیدی به این ناوگان اضافه می شود.

او ادامه داد: با وجود بیش از ۳۶ میلیون دستگاه وسیله نقلیه و بیش از ۴۴ میلیون گواهینامه رانندگی در کشور نشان می‌دهد که مدیریت و کنترل ترافیک با روش های قدیمی ممکن نیست و باید به ابزار و امکانات جدید به روز شود.

هادیانفر اضافه کرد: اقدامات انجام شده باعث شد تا عمر خودروها از ۱۵ سال به پنج سال کاهش یابد.

او با اشاره به اینکه در بیماری کرونا، اگر یک نفر گرفتار شود، جان خود را از دست می‌دهد، اما غالب تصادفات دو تا سه مجروح و فوتی برجای می‌گذارد، گفت: ۲۸ هزار نفر در سال ۱۳۸۵ در تصادفات فوت می‌کردند که این عدد در چند سال اخیر به ۱۷ هزار نفر کاهش یافت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ پس از کاهش جان‌باختگان تصادفات، این رقم مجدداً افزایش یافت اما در سال ۱۳۹۸ مجدد موفق شدیم رقم کاهش فوتی‌های تصادفات را تجربه کنیم.

هادیانفر با اشاره به نقش ۳۰ دستگاه و ارگان در بحث کاهش آمار جان‌باختگان سوانح رانندگی، گفت: در سال ۱۳۹۹، بر اساس آمار پزشکی قانونی ۱۶ درصد (حدود هزار و ۷۰۰ نفر) در آمار فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی شاهد کاهش بودیم که شاید کرونا کمتر از ۳۰ درصد در این بحث تاثیر داشت.

او افزود: بیش از ۵۱ درصد خدمات در مجموعه نیروی انتظامی توسط پلیس راهور به مردم ارائه می‌شود، امروز شرایط ما خاص است، در آستانه انتخابات قرار هستیم و آماده ایم در کنار تمام همکاران در نیروی انتظامی، بهترین انتخابات را برگزار کنیم.

هادیانفر ادامه داد: امروز ۶۰ درصد موتورسوارها به دلیل ضربه مغزی و عدم استفاده از کلاه ایمنی جان خود را از دست می‌دهند، ۶ عامل سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو، خستگی و خوب آلودگی، عدم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی باعث افزایش فوتی‌ها و مجروحان سوانح رانندگی می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: این پلیس چند وظیفه اصلی از جمله مدیریت ترافیک را به عهده دارد، به نوعی تمام مردم کاربر حوزه ترافیک هستند، باید بتوانیم این مدیریت را با استفاده از فناوری‌های جدید پیش ببریم.

هادیانفر افزود: امروز حضور پلیس راهور در جاده‌ها و شهرها با حوزه ایمنی و امنیت عجین است، اما در کنار این حضور فیزیکی باید از فناوری‌های روز دنیا بهره ببریم.

رئیس پلیس راهور عنوان کرد: میزان تردد در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ که درگیری بیماری کرونا نبود، فقط هشت درصد کاهش داشت این یعنی اینکه ترددها انجام می‌شود اما در روزهایی با اجرای طرح‌های محدودیت تردد، این کاهش محسوس است.

هادیانفر اضافه کرد: ماموران که پیش از این در تخلفات رانندگی با حب و بغض و نظرات شخصی رفتار نمی کردید پس از این نیز باید با انصاف و درک شرایط مردم رفتار کنید.

او افزود: تاکید بر انجام جریمه هوشمندانه است و ماموران باید شرایط فعلی کشور استرس بیماری کرونا را درک کنند از سوی دیگر مردم گرفتار  مسائل اقتصادی ناشی از  تورم و بیکاری هستند بنابراین لازم است  ر اعمال جرایم، هوشمندانه رفتار کنید و چنانچه فردی از تخلف خود متنبه شد و پند گرفت به تذکر بسنده کنید.

هادیانفر تاکید کرد در اطراف مراکز درمانی و بیمارستان ها اگر با رانندگانی که پیگیر امور بیمار خود هستند روبرو شدند این افراد را جریمه نکنند.

او گفت: در برخورد با تخلفات حادثه ساز تعارف نداریم و با تخلفات عبور از چراغ قرمز ، ورود ممنوع، دنده عقب در بزرگراه، سرعت و سبقت غیر مجاز که جزء خط قرمزهای پلیس  است، برخورد می شود چرا که در این موارد یک فرد متخلف ایمنی چندین نفر دیگر را به خطر می اندازد.