شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#لهستان#بلاروس

ماجرای «رایان ایر»؛

لهستان سفیر بلاروس را احضار کرد

لهستان سفیر بلاروس را احضار کرد

دولت ورشو در اعتراض به اقدام دولت مینسک مبنی بر تغییر مسیر و فرد اضطراری یک فروند هواپیمای متعلق به سازمان هواپیمایی اتحادیه اروپا، سفیر بلاروس در لهستان را احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه لهستان، سفیر بلاروس در ورشو را به دنبال حادثه فرود اضطراری هواپیمای مسافربری «رایان ایر» و بازداشت یکی از مخالفین دولت مینسک، احضار کرد.

«ماتئوس موراویکی» نخست وزیر لهستان در واکنشی تند، این اقدام بلاروس را هواپیماربایی تلقی کرد و از «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا خواست تا تحریم دولت مینسک را در دستور کار نشست فردای این شورا بگنجاند. وی همچنین خواستار بسته شدن حریم هوایی اتحادیه اروپا به روی هواپیماهای بلاروسی است.

هواپیمای خطوط هوایی «رایان ایر» که تحت قوانین سازمان هواپیمایی غیرنظامی اروپا فعالیت می کند؛ از یونان عازم لیتوانی بود که در میانه راه، به ظن تهدید بمب گذاری، در فرودگاه مینسک مجبور به فرود اضطراری شد.

این اقدام دولت بلاروس تاکنون با واکنش شدید اتحادیه اروپا و آمریکا مواجه شده است. یونان و لیتوانی هر دو عضو ناتو هستند و این اقدام برای پیمان آتلانتیک شمالی گران تمام شد.