به گزارش برنا؛ پنجمین رزمایش ارتقا توان عملیاتی پلیس راهور با حضور سردار رضایی جانشین فرمانده سردار کمال هادیانفر رییس پلیس راهور ناجا در ستاد پلیس راهور واقع در شهرک آزمایش صبح امروز ۳ خرداد برگزار شد.

در ابتدای نشست رییس پلیس راهور ناجا در ستاد پلیس راهور  گفت: امیدوارریم هر چه زودتر کشور از بیماری کرونا نجات یابد. از تلاش همکاران در طرح های نوروزی،فصلی و دیگر طرح ها به ویژه محدودیت های شبانه برای کرونا تشکر می کنم. امروز سوم خرداد روز آزاد سازی خرمشهر است. این نبرد بزرگ ۱۹ هزار اسیر را از دشمن گرفت.

او افزود: پلیس راهور چند مسولیت دارد که مدیریت ترافیک بر ۸۴میلیون نفر در قالب راننده سرنشین یا عابر را مدیریت میکند.

باید بتوان با فن آوری جدید آن را کنترل کرد امروز ۳۶ هزار وسیله مقاله وجود دارد . باید بتوان تردد ها را بدون ایجاد گره مدیریت کرد.

رییس پلیس راهور ناجا در ستاد پلیس راهور  ادامه داد:در کنار حضور فیزیکی راهور باید از فن آوری بهره برد و یکی از مطالبات مقام معظم رهبری تصادفات و کاهش آن است. برای مثال اگر فردی به کرونا مبتلا شود فوت میکند اما در تصادفات سه نفر سرنشین است و در صورت بروز حادثه همگی دچار خسارت می شوندو ۲۸هزار نفر در سال۸۵ فوت و ۳۶۵هزار نفر معلول می شدند. در سال ۹۶-۹۷ شاهد افزای تصادفات بودیم اما در سال ۹۸ روند کاهشی ادامه یافت.در تصادفات و پیشگیری ۳۰ سازمان نقش دارند و فقط پلیس موظف نیست اما مردم از ما انتظار دارند. در حالی که ما ۱۹ درصد نقش داریم.

هادیانفر کفت: بر اساس آمار بیش از دو هزار نفر و ۸۲ هزار مجروح و ۱۶ درصد کاهش را شاهد بودیم البته ۳۰ درصد تاثیر کرونا و نسبت تردد در سال ۹۹ نسبت به ۹۸ کاهش یافته است. البته این کاهش سینوسی است. در ۹۶ درصد شهرهای کشور در شب عید ترددها آزاد بود. بنده از تلاش همکاران و مردم در رعایت قوانین. و مقررات تشکر میکنم.

به کفته او در سالجاری امیدواریم شاهد چشمگیر تصادفات و فوتیها و مجروحان باشیم.

رییس پلیس راهور ناجا در ستاد پلیس راهور  گفت: در سال ۹۸-۹۹ و سالجاری این زرنایش برگزار و امروز ۲۰۰دستگاه به حوزه ناوگان راهور افزود و در سال‌های اخیر عمر خودروها به ۱۰ سال رسیده است. بر اساس بررسی‌ها ی سازمان بهداشت جهانی با توجه به متغیرهای تاثیر گذار میزان تصادفات در کشور از نرم جهانی کاهش یافته است.

هادیانفر ادامه داد: در حوزه خدمات ۵۲ درصد خدمات نیروی انتظامی ارایه میده ار سوی پلیس راهور در حوزه ترافیک صدور گواهی نامه ترخیصات و ... است.

او تصریح کرد: در آستانه انتخابات و آماده این در کنار دیگر همکاران در نیروی انتظامی با مشارکت بالا اقدامات را انجام دهیم. امیدوار همکاران با انگیزه و روحیه عالی به خدمت رسانی ادامه دهند.

او افزود: در مدیریت ترافیک و برخورد با تخلفات امیدواریم خب و بغض و کینه و ناراحتی نباشد . اعمال جریمه هوشمندانه را مورد توجه داشته باشند . مردم گرفتار کرونا مسایل اقتصادی است پ باید در حریمه ها توجه شود و هدف متنبه شدن مردم باشد . بارها تاکید کردم اگر فردی در محاوزت مراکز درمانی است نباید اسرار به جریمه داشت.

او با بیان اینکه حرکت خلاف جهت موتور سیکلت سرعت و سبقت غیرمجاز و ... خط قرمز ما است کفت: ما با مسی در این مسایل مماشات نداریم و متخلف را جریمه میکنیم. ما خادم مردم هستیم.

رییس پلیس راهور ناجا در ستاد پلیس راهور  گفت: برای حفظ جان خودمان تاکید داریم چون نماد توسعه یافتگی جوامع رفتار ترافیکی است. برای مثال اگر کسی از چراغ قرمز عبور کند نشان دهنده پسرفت ایت. امروز ۶۰ درصد‌موتورسوارن در صورت فوت به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی است.

او‌گفت سرعت غیرمجاز سبقت غیرمجاز عدم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی عدم توجه به جلو خستگی راننده ار عوامل بروز تصادفات  است. امروزه بستن کمربند در جاده ها از اهمیت برخوردار است.  او افزود مردم امیدواریم در انتخابات انتخاب اصلح را برگزینند. در بسیاری از استانها قرمز و نارنجی است امید است در روزهای بعد از کرونا میزبان مردم باشیم