شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#چین

نتیجه رویارویی چین و آمریکا چه خواهد بود؟

«هنری کسینجر» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در پاسخ به این پرسش که واشنگتن و پکن چقدر به جنگ سرد نزدیک هستند؟، گفت که در یک سال گذشته، به ویژه در چند ماه آخر ریاست جمهوری ترامپ، تنش بین چین و ایالات متحده به شدت افزایش یافته است اما این نبرد بدون برنده خواهد بود.

نتیجه رویارویی چین و آمریکا چه خواهد بود؟

به گزارش منیبان، رادیو بین المللی چین روز یکشنبه به نقل از روزنامه «نیو زوریخ زیتونگ» نوشت: از دیدگاه کیسینجر، دولت بایدن پی برده است که رویارویی با چین نه تنها به نفع چین و ایالات متحده نیست، بلکه به نفع جهان نیز نخواهد بود. رویارویی با چین باعث درگیری بدون برنده خواهد شد، دقیقا مانند جنگ جهانی اول، درگیری با خستگی هر دو طرف به پایان خواهد رسید.

در عین حال کسینجر به مشکل جدی داخلی ایالات متحده اشاره کرده و افزود: افکار عمومی آمریکا، چین را دشمن دائمی می داند مردم در این کشور گمان می کنند که همه اتفاقات بد در ایالات متحده مطابق با آرزوهای چین رخ می دهد.  

کسینجر همچنین گفت که یافتن راهی برای برون رفت از مقابله و تدوین استراتژی پایدارتر برای دولت بایدن بسیار ضروری و پیچیده است.  

کسینجر به تازگی بارها در مورد روابط چین و آمریکا صحبت کرده است وی پیش از این هشدار داد که تنش میان چین و ایالات متحده ممکن است به درگیری کامل بین دو قدرت نظامی و علمی منجر شود.