شهر خبر

فیصل المقداد: آمریکا منابع سوریه را غارت و از تروریست ها حمایت می کند

فیصل المقداد: آمریکا منابع سوریه را غارت و از تروریست ها حمایت می کند

وزیر امور خارجه سوریه گفت: آمریکا منابع سوریه را غارت و با وارد کردن سلاح به کشور از گروه های تروریستی حمایت می کند.

به گزارش مشرق، فیصل المقداد یکشنبه شب در گفت وگو با شبکه خبری المیادین افزود: حمله آمریکا و هم پیمانانش به کاروان های نفت در سوریه، لکه ننگی بر پیشانی آنهاست.

وی با تاکید بر اینکه باید عامل بازدارنده ای برای حمله اسرائیل به برخی نفتکش ها وجود داشته باشد، هشدار داد: اسرائیل و کسانی که از آن حمایت می کنند باید بدانند که حمله به نفتکش ها نمی تواند بدون هزینه ادامه یابد.

المقداد همچنین گفت: از حمایت روسیه و ایران و نقش آنان برای حل مشکل تامین نفت تشکر می کنیم.

وزیر خارجه سوریه افزود: ما به ائتلاف مان برای شکست دادن تروریسم و عادی شدن دوباره اوضاع افتخار می کنیم.

وی همچنین با محکوم کردن دخالت های ترکیه در امور کشورش گفت: ترکیه شدیدترین و بدترین انواع دخالت ها را در سوریه انجام داد.

المقداد با تاکید بر موضع کشورش در حمایت از فلسطین و آوارگان فلسطینی گفت: درهای دمشق همیشه به روی نیروهای مقاومت فلسطینی باز است.

وزیر خارجه سوریه آمادگی کشورش را برای عادی سازی روابط با کشورهای عربی اعلام کرد و گفت: ما از هرگونه اقدامی برای از سرگیری روابط عادی با کشورهای عربی استقبال می کنیم.  

وی همچنین به مهیا بودن شرایط برای بازگشت آوارگان سوری گفت: تمامی ملزومات را برای کسانی که قصد بازگشت دارد، فراهم می کنیم.

المقداد با بیان اینکه کشورهای کمک کننده، پرداخت هرگونه مبلغی را برای بازگشت آوارگان سوری رد کرده اند گفت: کشورهای کمک کننده قصد استثمار آوارگان و جلوگیری از حضور آنان در انتخابات را دارند، اما رویاهای آنها شکست خورده است.

وی افزود: غرب، سوریه را تحریم و مجازات های اقتصادی علیه آن اعمال می کند تا آوارگان را به سمت خودداری از بازگشت به کشور سوق دهد.

وزیر خارجه سوریه گفت: میلیون ها سوری که از دمشق و پایتخت های جهان خارج شده اند، می گویند طرفدار کشورشان،  سوریه هستند.

منبع: ایرنا