شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه

دستاورد نظامی روسیه به تولید انبوه رسید+عکس

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه از آغاز تولید انبوه ربات های نظامی در این کشور خبر داد.

دستاورد نظامی روسیه به تولید انبوه رسید+عکس

به گزارش منیبان؛ از وزارت دفاع روسیه، شایگو در همایشی علمی گفت: تولید انبوه ربات های دارای هوش مصنوعی که قادر به جنگیدن هستند، آغاز شده است.

وی افزود: این ربات ها صرفا نمونه های آزمایشی نیستند بلکه ربات های واقعی هستند که آن را می توان در فیلم ها در هنگام شرکت در اقدامات جنگی نشان داد.   

 وزیر دفاع روسیه گفت که در زمان حاضر چندین کارخانه صنایع دفاعی روسیه در حال ساخت ربات برای ارتش این کشور هستند.   

شایگو در ادامه سخنان خود درباره ساخت سلاح های فوق پیشرفته در روسیه گفت: نیروهای مسلح روسیه سلاح هایی دارند که هیچ کشور دیگری در جهان ندارد که شامل تسلیحات مافوق صوت می شود.  

به گفته وی، از نظر سهم فن آوری مدرن در نیروهای هسته ای استراتژیک، ارتش روسیه از قدرتمندترین ارتش های جهان پیشی گرفته است. ۸۶ درصد تسلیحات روسیه در این عرصه مدرن هستند.

ربات ها در عرصه نظامی برای منظورهای مختلف ازجمله برای هدایت تانک ها استفاده می شوند.

رسانه های روسی چندی پیش اعلام کردند روسیه تانک تی ۱۴ موسوم به آرماتا پیشرفته ترین تانک خود را مجهز به ربات کرد که می تواند آن را هدایت کند.

سرگئی چمزوف مدیر کل سازمان دولتی فناوری های پیشرفته روسیه موسوم به «روس تخ» در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه۱ در مورد تانک آرماتا که به ترمیناتور روسی معروف شده است گفت که این تانک می تواند با ربات هدایت شود و آزمایش با روبات با موفقیت انجام شد.

به گفته چمزوف، تانک آرماتا را هم خدمه و هم ربات می توانند هدایت کنند اما ربات نمی تواند با این تانک تیراندازی و شلیک کند و حتما انسان باید در این مورد تصمیم بگیرد.

ریانووستی نیز در گزارشی در این زمینه با اشاره به گزارش دفترمطبوعاتی شرکت «اورال واگن زاوود» شرکت سازنده تانک آرماتا،  اعلام کرد: آزمایش تانک آرماتا بدون سرنشین (با استفاده از روبات) با موفقیت انجام گرفت.