به گزارش برنا؛ یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای کسب اخبار و اطلاعات درباره سوژه‌های داغ روزانه استفاده از موتور جستجوی گوگل است که سرویس گوگل‌ترند، در بازه‌های هفتگی، ماهانه و سالانه بیشترین آن‌ها را به تفکیک هر کشور اعلام می‌کند. بررسی کلمات پرتکرار و داغ جست‌وجو شده در گوگل توسط کاربران ایرانی طی ماهی که گذشت، نشان می‌دهد موضوعات سیاسی، ورزشی، مذهبی وسلبریتی‌ها جزو پراستقبال‌ترین موضوعات اردیبهشت ماه است.

با هم نگاهی کوتاه به برخی از افراد و موضوعات بیشتر جستجو شده توسط کاربران ایرانی داریم:

بابک خرمدین: قتل وحشیانه بابک خرمدین، کارگردان سینما، به دست پدر و با همدستی مادرش، طی یک هفته گذشته سر و صدای زیادی به پا کرده و با واکنش‌های مختلفی در شبکه‌های اجتماعی همراه بوده است. دستگیری پدر خرمدین و اعترافات شوکه کننده او درباره قتل داماد و دخترش باعث شده تا کاربران بارها اسم بابک خرمدین را در گوگل جستجو کرده تا از جدیدترین اخبار درباره این قتل فجیع آگاه شوند.

تبریک روز معلم: هر ساله با فرا رسیدن ۱۲ اردیبهشت ماه شاهد ترند شدن این عبارت در گوگل هستیم زیرا دانش آموزان به دنبال یافتن متنی مناسب جهت تبریک به معلم‌های خود هستند بالاخص طی یک سال گذشته که با غیرحضوری شدن کلاس‌های درس، شاهد مجازی شدن تبریک روز معلم هستیم.

فایل صوتی ظریف: فایل صوتی محرمانه سه ساعته ظریف که بر اساس اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه برای ثبت در حافظه سازمانی بوده سر از رسانه‌های بیگانه در می‌آورد. برچسب محرمانه این فایل صوتی و انتشار جنجالی‌ترین بخش‌های آن در شبکه‌های اجتماعی باعث شد تا کاربران فضای مجازی به دنبال فایل صوتی کامل و متن آن بیفتند.

عید فطر: از جمله اعیاد مذهبی که در پایان رمضان جشن گرفته می‌شود، عید فطر است اما با توجه به این که برای اثبات روز آن نیاز به رویت هلال ماه است، ایرانیان طی روزهای پایانی ماه رمضان در موتورهای جستجو به دنبال یافتن اخباری درباره زمان آن در ایران و کشورهای همسایه و نظر مراجع تقلید هستند. همچنین جهت ارسال تبریک عید به دوستان و آشنایان شاهد ترند این عبارت در گوگل هستیم.

لیگ قهرمانان آسیا: علاقه‌ شدید مردم کشور به فوتبال بر هیچ‌کس پوشیده نیست. از انتهای فروردین تا اواسط اردیبهشت ماه بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا با حضور ۴ نماینده پرطرفدار کشورمان به صورت فشرده برگزار شد. اطلاع از زمان و نتایج بازی‌ها در کنار جدول پایانی این مسابقات که تکلیف تیم‌های صعود کرده به مرحله بعد را مشخص می‌کرد از جمله عبارات مرتبط با لیگ قهرمانان آسیا است که بارها در گوگل سرچ شده است.

فرشته حسینی: فرشته حسینی بازیگر سینما و تئاتر کشور، کنجکاوی کاربران ایرانی را در فضای وب برانگیخته است. اگر چه نام او با بازی در سریال «قورباغه» بر سر زبان‌ها افتاد اما حاشیه‌های نامزدی و ارتباط او با نوید محمدزاده، ستاره سینمای ایران، باعث شده تا افراد در فضای مجازی به دنبال بیوگرافی، عکس، ماجرایش با نوید و حتی قد و وزن وی باشند!

واکسن کرونا: بیش از یک سال است که کرونا در جهان شیوع پیدا کرده و قربانی می‌گیرد. اما سرانجام شاهد عرضه واکسن آن در بسیاری از کشورها هستیم. ایران نیز با خرید واکسن و تلاش جهت ساخت نمونه‌های داخلی در جهت واکسیناسیون عمومی گام برداشته است. همچنین ثبت نام واکسن از هفته گذشته براساس بازه‌های سنی مختلف، مشخص شده از همین روی کاربران ایرانی جستجوهای زیادی درباره واکسن کرونا و ثبت نام آن داشته‌اند.

شب قدر: این شب نیز یکی دیگر از مناسبت‌های مذهبی در کشور ما است که از شب اول آن جستجوهای زیادی درباره اعمال این شب، نوحه‌، سخنرانی، عکس پروفایل و متن تسلیت در گوگل توسط ایرانی‌ها صورت می‌گیرد.

قیمت دوج کوین: ارزهای دیجیتال با توجه به بازدهی‌های عجیب و غریبی که طی یک سال گذشته داشته‌اند، مورد توجه مردم اکثر کشورهای دنیا بالاخص ایرانی‌ها قرار گرفته‌اند. دوج کوین یکی از رمزارزهایی است که به لطف سیگنال‌های ایلان ماسک، سودهای بسیاری را نصیب هودلرهایش کرد.

روز پسر مبارک: تا همین یک سال پیش خبری از روز جهانی پسر نبود و همین موضوع دستمایه شوخی‌های بسیاری در فضای مجازی بود. اما با نام‌گذاری ۱۶ می به عنوان روز پسر شاهد جستجوهای بسیاری برای یافتن متن و عکس تبریک در گوگل بودیم. یکی از اهداف این روز تمرکز بر شادی و سلامتی پسران در خانواده و جامعه است. همچنین روزی است برای اینکه با فرزند یا نوه پسر بیشتر وقت بگذرانند.

ضمن خدمت فرهنگیان: دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان با هدف بهبود روند آموزش در مدارس کشور و همچنین ارتقای سطح اطلاعات علمی و دانش عمومی معلمان و سایر کادر اجرایی مدارس برگزار می‌گردد. اگر چه با توجه به استانی بودن ثبت نام دوره‌های آموزش ضمن خدمت، زمان مشخصی ندارد اما طی یک ماه گذشته سامانه ltms بارها مورد جستجو قرار گرفته است.

اذان صبح، فیلم، عکس، وام ازدواج، طلا، دلار و بازی از جمله لغاتی هستند که تقریبا هر ماه جزو ترندهای جستجوی گوگل هستند و در اردیبهشت ماه نیز شاهد جستجوی بسیار آن‌ها بوده‌ایم.

منبع: دیجیاتو