شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#غزه#بایدن

گزارش افشاگرانه منتشر شد/دولت بایدن از حمله به غزه اطلاع داشت!

رسانه آمریکایی آکسیوس (Axios) گزارش داد؛ دولت جو بایدن با دریافت نخستین نشانه های هشدار آمیز در ماه آوریل گذشته ، درحقیقت از وقوع جنگ در غزه آگاه بود.

گزارش افشاگرانه منتشر شد/دولت بایدن از حمله به غزه اطلاع داشت!

به گزارش منیبان، تارنمای خبری آمریکایی آکسیوس دراین باره نوشت: دولت جو بایدن نسبت بروز بحران بین اسرائیل  (رژیم صهیونیستی) و فلسطینیان از قبل آگاه بود.

آکسیوس دراین باره گزارش داد: برخی از منابع خبری اسرائیلی و آمریکایی به این تارنمای خبری گفته اند که نخستین هشدارها در این زمینه از اواخر ماه آوریل گذشته به دولت بایدن داده شد، زمانی که کارشناسان و تحلیلگران حاضر در واشنگتن به دولت بایدن در مورد مسائلی همچون به تعویق افتادن انتخابات پارلمانی فلسطنیان و  اخراج فلسطینیان از بخش  شرقی بیت المقدس هشدار دادند و اعلام کردند که این موارد می تواند به یک بحران و درگیری در منطقه منجر شود.

آکسیوس درادامه نوشت: با این وجود کاخ سفید در آنزمان این هشدارها را جدی نگرفت چراکه مساله مناقشه بین اسرائیل و فلسطینی ها جزو  الویت های دولت بایدن قرار نداشت.

اکسیوس درادامه نوشت: پس از آن؛  تقابل بین پلیس اسرائیل و معترضان فلسطینی بر سر ایجاد محدودیت های امنیتی در  مسجدالقصی در ۲۰ اردیبهشت ماه پیش آمد که این اعتراض ها منجر به دستگیری صدها فلسطینی و مجروح شدن شماری از پلیس اسرائیل شد.

تارنمای این رسانه آمریکایی نوشت: اما دیگر دیر شده بود چراکه با سر آمدن مهلت تعیین شده از سوی حماس (گروه مقاومت اسلامی) به طرف اسرائیلی برای حذف تمام نیروهای امنیتی اسرائیلی از مسجد القصی و متوقف ساختن اخراج  فلسطینیان ساکن بیت المقدس شرقی، آنها وارد عمل شدند.

 تماس های تلفنی بایدن

آکسیوس درباره اهمال دولت بایدن در ممانعت از بروز فاجعه کشتار ساکنان غزه توسط رژیم غاصب صهیونیستی نوشت:  تا پیش از پایان یافتن جنگ ۱۲ روزه در باریکه غزه که سرانجام به آتش بس ختم شد، جو بایدن شش تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، یک تماس با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ویک تماس نیز با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به عمل آورده بود.

نتانیاهو خطاب به بایدن: ۲۴ ساعت زمان می خواهم

آکسیوس افزود: نتانیاهو بر ادامه این درگیری (خونریزی) در تماس های تلفنی جو بایدن با وی، اصرار می ورزید که او  چند روز دیگر برای ادامه این قضیه (کشتار مردم) زمان نیاز دارد، اما بایدن که مطلع بود که طرف اسرائیلی به اهدف اولیه خود دراین مناقشه (خونریزی) دست یافته است، در تماس تلفنی خود  به نتانیاهو هشدار می دهد که ادامه این جنگ ممکن است از کنترل خارج شود.

آکسیوس آنگاه می نویسد: به گفته یک منبع خبری آگاه ، بایدن به نتانیاهو می گوید: قادر به کنترل وقایع نخواهی بود، طرف مصری پیشهاد خوبی ارائه کرده است و تصور می کنم اکنون زمان خاتمه دادن (به این جنگ و خونریزی) است.

آکسیوس نوشت: نتانیاهو در خفا به بایدن می گوید؛ «من فقط ۲۴ ساعت دیگر زمان لازم دارم!» .

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت فلسطین، مستقر در نوار غزه جمعه شب با انتشار اطلاعیه اعلام کرد شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۲۴۸ تن رسیده است، درهمین حال شمار زخمی‌های شهروندان فلسطینی نیز یکهزار و ۹۱۰ نفر است.

از مجموع شهدای  حملات ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۶۶ نفر کودک، ۳۹ نفر زن و ۱۷ نفر سالخورده هستند.

نظامیان غاصب صهیونیست از دوشنبه ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند.

گروه های مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین‌های اشغالی کردند.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از۱۱روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه های مقاومت در غزه، پنجشنبه شب در یک نشست سه ساعته به طور  اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه، میان گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.