شهر خبر

۹ نکته برای داشتن تغذیه مناسب در دوران قرنطینه

در این گزارش چند نکته برای داشتن یک تغذیه مناسب در دوران قرنطینه گفته شده است که به حفظ سلامتی و سالم ماندن شما کمک می کند.

۹ نکته برای داشتن تغذیه مناسب در دوران قرنطینه

به گزارش سلام نو، حتی اگر قفسه های سوپر مارکت ها خالی باشند، در دوران قرنطینه، باز هم می توانید غذاهای خوشمزه و سالم بخورید. در اینجا نکات هوشمندانه ای برای حفظ سلامتی و سالم ماندن در این شرایط آورده شده است.

۱. تحویل بسته های غذایی به صورت اینترنتی و غیر حضوری

خدمات تحویل غذا اگر در دسترس باشند، یک راه حل ایده آل و مناسب هستند. در بسیاری از مکان ها می توانید مواد غذایی خود را به صورت آنلاین سفارش داده و آن ها را تحویل بگیرید، در این صورت نیازی نیست که با کسی در تماس باشید.

۲. وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کنید

شما می توانید برنامه ریز وعده غذایی آسان را از اینترنت بارگیری کرده، تا دستور العمل های لازم برای هفته های آینده را به شما نشان دهند. این به شما کمک می کند تا هزینه های خود را پایین آورده و اطمینان حاصل کنید که همه چیز لازم را برای احساس راحتی در خانه دارید.

۳. غذاهای بیشتری بپزید و آن ها را در یخچال یا فریز بسته بندی کنید

این ایده خوبی است که یک روز را در آشپزخانه صرف تهیه وعده های غذایی کنید تا بعداً بتوانید از آن ها استفاده کنید.

۴. کنسرو حبوبات را امتحان کنید

کنسرو لوبیا، عدس و نخود غذا های عالی هستند و می توانند اساس بسیاری از غذاهای خوشمزه دیگر باشند. می توانید لوبیا پخته شده روی نان تست یا سوپ عدس و کدو تنبل را امتحان کنید.

۵. گوجه فرنگی مصرف کنید

از گوجه فرنگی برای تهیه سس ماکارونی ساده همراه با فلفل قرمز یا ادویه کاری استفاده کنید. آن ها یک ماده اصلی در پخت و پز ماکارونی با گوشت گاو و کلم بروکلی هستند و باعث خوشحالی همه افراد خانواده می شوند.

۶. سوپ را امتحان کنید

هنگامی که احساس ضعف می کنید، خوردن انواع سوپ ها از نظر جسمی و روحی بسیار رضایت بخش خواهند بود. آن را با هر نوع سبزی که در دست دارید تهیه کنید، همچنین می توانید از نخود فرنگی منجمد برای تهیه این  سوپ ها استفاده کنید.

۷. ماهی بخورید

هر هفته سه یا چهار وعده غذایی ماهی را در نظر بگیرید، همچنین می توانید از نوع کنسرو شده آن برای تهیه ماکارونی استفاده کنید .

۸. از ادویه های ملایم استفاده کنید

به گزارش استفاده از زنجبیل درغذاهای گرم می تواند بسیارجذاب باشد، همچنین می توانید مرغ خود را با استفاده از این ادویه، خوش طعم کنید.

۹. لیستی از غذاهای اصلی را تهیه کنید

با فرض اینکه شما مقدار خوبی از ادویه جات، ترشی جات، سس های معطر و طعم دهنده ها را داشته باشید، در اینجا چند ماده مفید دیگر وجود دارد که در دوران قرنطینه می توانید، استفاده کنید.

کنسرو لوبیا

نخود

کنسرو گوجه فرنگی

ماهی قزل آلا

سبزیجات منجمد

برنج

جو

گوشت گاو

ران و سینه مرغ

فیله ماهی

تخم مرغ

سیب زمینی

کلم بروکلی

کلم

کدو تنبل

سبزیجات تازه فصلی

میوه تازه فصلی