به گزارش پایگاه خبری نشان :

بنا به گزارش گاردین، این بیمار ۸۲ ساله سالخورده که هویتش مشخص نشده از بیماری‌ای که پا‌های او را نیز درگیر کرده بود رنج می‌برد. پس از انجام معاینات و تایید پزشکان، این بیمار برای قطع کردن پای چپ به کلینیک «فریستادت» منتقل شد. اما پزشکان جراح بیمارستان در اشتباهی عجیب اقدام به قطع پای راست این بیمار کردند.

بنا به گزارش وبسایت خبری Heute گزارش‌های محلی حاکی از آن است که این بیمار روز سه شنبه جراحی و قطع پای خود را تایید کرد. با این حال این اشتباه دو روز بعد و هنگام تعویض پانسمان آشکار شد. مقامات این بیمارستان با انتشار بیانیه‌ای این اتفاق را یک «اشتباه غم انگیز» خواندند!

در این بیانیه آمده است: «ما به شدت مبهوت شدیم که روز سه شنبه ۱۸ می، با وجود استاندارد‌های تضمین کیفیت، پای یک پیرمرد ۸۲ ساله اشتبا‌ها قطع شد. متاسفانه پزشکان جراح بیمارستان در یک اشتباه غم انگیز به جای قطع پای چپ، اقدام به قطع پای راست این بیمار کردند.»

همچنین یک روز بعد، «نوربرت فریتسچ»، مدیر پزشکی کلینیک، در یک کنفرانس مطبوعاتی عذرخواهی کرد. او گفت: «ما در حال بررسی این موضوع هستیم که بدانیم این اتفاق چگونه رخ داد و من می‌خواهم به صورت عمومی در اینجا عذرخواهی کنم.»

گفتنی است؛ در حالی که تحقیقات در مورد این اتفاق ادامه دارد، قرار است در یک عمل جراحی دیگر، پای چپ این مرد سالخورده نیز قطع شود.