شهر خبر

دیمیتری پسکوف:

دیدار میان روسای جمهور آمریکا و روسیه از اهمیت زیادی برخوردار است

دیدار میان روسای جمهور آمریکا و روسیه از اهمیت زیادی برخوردار است

سخنگوی کاخ کرملین با تاکید بر اهمیت نشست میان روسای جمهور روسیه و آمریکا گفت که چنین نشستی برای ارتقا سطح روابط میان مسکو و واشنگتن بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی کاخ کرملین در خصوص برگزاری دیدار احتمالی میان رؤسای جمهور روسیه و آمریکا تاکید کرد که برگزاری دیدار میان «پوتین» و «بایدن» برای روابط میان روسیه آمریکا از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر اساس این گزارش، «دیمیتری پسکوف» گفت: انتخاب شهر (محل برگزاری جلسه ملاقات) بیشتر مربوط به جزئیات فنی است. مهمترین مساله برگزاری اصل نشست است؛ چراکه این نشست از اهمیت زیادی برای روابط دوجانبه ما و ارتقا این روابط در قیاس با وضعیت فعلی تأسف بار آن برخوردار است.

لازم به ذکر است، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ۱۳ آوریل، طی تماسی تلفنی با پوتین پیشنهاد برگزاری ملاقات با وی را مطرح کرده بود که پس از آن، تعدادی از کشورها پیشنهاد میزبانی چنین نشستی را به مسکو واشنگتن دادند. با اینحال، هنوز محل برگزاری این اجلاس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پیشتر، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز اعلام کرد که هنوز هیچ توافقی برای محل برگزاری این نشست نهایی نشده، اما چنین نشستی می‌تواند در یکی از پایتخت‌های اروپایی برگزار شود.