شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس

ایندیپندنت:

انگلیس شریک جنایات رژیم صهیونیستی است

گزارش روزنامه ایندیپندنت نشان می‌دهد که رژیم اشغالگر قدس در جریان جنگ ۱۲ روزه از سلاح‌هایی استفاده کرده که قطعات و تجهیزات انگلیسی در ساخت آنها به کار رفته است.

انگلیس شریک جنایات رژیم صهیونیستی است

به گزارش منیبان، این روزنامه انگلیسی دیروز شنبه نوشت که ۱۵ درصد از قطعات و تجهیزات هواپیماهای پیشرفته و پنهانکار اف ۳۵ اسرائیل که در جریان بمباران و موشک‌باران غزه آسیب‌های فراوانی به زیرساخت‌های این منطقه وارد کرد، ساخت انگلیس است.

یکی از سخنگویان ارتش اسرائیل هفته پیش گفته بود که جنگنده‌های پیشرفته اف ۳۵ در جریان حملات هوایی به غزه شرکت داشتند. ۱۰۰ شرکت انگلیسی در ساخت جنگنده اف ۳۵ مشارکت کرده‌اند که ب ای‌ای سیستمز، جی‌ای اَوییشن، مارتین بِیکر، سِلِکس، کوبه‌ام، اولترا اِلِکترانیکس، یو تی سی اَوییشن و رولز رویس از جمله آنها هستند.

در جریان جنگ ۱۲ روزه تل‌آویو علیه فلسطینیان ۲۳۲ نفر از جمله ۶۵ کودک به شهادت رسیدند.

به نوشته ایندیپندنت با وجود مقررات سختگیرانه صادرات سلاح از انگلیس به نظر می‌رسد که تجهیزات ساخت این کشور بر آتش درگیری‌های اخیر دمیده باشد.

دولت انگلیس در گذشته اذعان کرده بود که قطعات ساخت این کشور نیز در جنگنده‌های اف ۱۶ اسرائیل به کار رفته‌اند.

آمار رسمی نشان می‌دهد که در دوره شش ساله زمامداری محافظه‌کاران، تاکنون مجوز صادرات بیش از ۴۰۰ میلیون پوند جنگ‌افزار ساخت انگلیس از جمله هواپیما، بمب، خودروی زرهی و مهمات به اسرائیل صادر شده است.