شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#برزیلی#همزمان#گفتگو

حمید قنبری خبر داد:

انتشار ششمین قطعه «همساز» با همراهی سازهای برزیلی

انتشار ششمین قطعه «همساز» با همراهی سازهای برزیلی

حمید قنبری نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی از انتشار ششمین قطعه از پروژه موسیقایی «همساز» همزمان با روز جهانی تنوع فرهنگی، گفتگو و توسعه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید قنبری از انتشار ششمین قطعه از پروژه موسیقایی «همساز» همزمان با روز جهانی تنوع فرهنگی، گفتگو و توسعه خبر داد و گفت: این قطعه با همراهی سازهای برزیلی نواخته و منتشر شده است. در اجرای این قطعه موسیقایی که از رنگ آمیزی سازهای کوبه ای بهره برده است، هنرمند برزیلی الکساندر جسوس، با نواختن سازهای تمبوریم، پاندیرو و کویی کا با سازهای بندیر و تاکینگ درام همراه پروژه بود.

وی درباره ریتم نواخته شده در ششمین قطعه «همساز» اظهار داشت: این ریتم بر اساس ادوار قدیمی اجرا شده و ریتمی ۱۰ ضربی با نام سماعی ثقیل است.

این نوازنده تمبک انتشار این قطعه همزمان با روز جهانی تنوع فرهنگی، گفتگو و توسعه را بهانه ای برای پرداختن به ارزش های تنوع فرهنگی در عرصه موسیقی برشمرد و افزود: پیام همدلی و همراهی از جمله اصلی ترین رویکردهای پروژه همساز بوده است. بنا بر این مناسبت تقویمی بعد وسیع تری به این میدان داده و موضوع ارزش های تنوع فرهنگی را در راستای چگونگی بهتر با هم زیستن و درک متقابل به کار گرفته ایم.

قنبری توجه به اشتراکات فرهنگی به جای موشکافی اختلافات را راهگشای زندگی بهتر برای جهانیان دانست و گفت: این پروژه همچنان با رویکرد صمیمیت، همراهی و هم اندیشی در همنوازی ها برای پذیرش اختلاف نظرها و فرهنگ های مختلف ادامه خواهد داشت و با رویکردی بین المللی به همراهی با سازهای کشورهای مختلف می پردازد. قطعات موسیقایی این پروژه در قالب کلیپ های کوتاه تصویری در فضای مجازی با قابلیت دسترسی و تماشای عموم منتشر می شوند.

در قالب پروژه «همساز»، تا کنون قطعاتی با همراهی سازهای تنبک، ناقاره، دف، پیپا (ساز باستانی کشور چین) و با همراهی پژمان حدادی، وحید اسداللهی، حسین رضایی نیا، پدرام خاورزمینی و ژائو ژوچان منتشر شده است.

تمبوریم از جمله سازهای کوبه ای طوق دار با قطر ۱۵ سانتیمتر است و با یک دست (معمولاً با دست راست) نواخته می شود. پاندیرو ساز ملی برزیل است که به عنوان بخشی جدا نشدنی در جشن سالانه ماردی گراس شناخته می شود و در تمام سبک های موسیقی برزیلی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین ساز کویی کا از سازهای اصلی موسیقی سامبای برزیلی محسوب می شود. این ساز به دلیل صدای بی همتا و پرمعنایی که دارد جای خود را در بیشتر ترکیبات ارکستری مثل موسیقی جاز، فیوژن، فانک و پاپ باز کرده است. کویی کا معمولاً نقش تکنوازی یا افکت های صوتی را به عهده دارد.