شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#عراق

نوری المالکی:

به تأخیر افتادن زمان انتخابات پارلمانی زودهنگام پذیرفتنی نیست

به تأخیر افتادن زمان انتخابات پارلمانی زودهنگام پذیرفتنی نیست

رئیس ائتلاف «دولت قانون» عراق گفت: به تأخیر افتادن زمان انتخابات پارلمانی زودهنگام پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولت قانون» عراق سخنانی را در خصوص انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور مطرح کرد. المالکی گفت: به تأخیر افتادن زمان انتخابات پارلمانی زودهنگام پذیرفتنی نیست.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص ضمن هشدار درباره تقلب در انتخابات برای تأثیرگذاری بر روند نتایج انتخابات، گفت: دولت باید فضایی را فراهم کند که تضمین کننده برگزاری انتخابات باشد.

از سوی دیگر، رئیس ائتلاف دولت قانون در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما مصمم هستیم که انتخابات در زمان مقرر (دهم اکتبر آینده) برگزار شود تا از این طریق بتوان بحران‌هایی که کشور با آن مواجه است را پشت سر بگذاریم.

نوری المالکی با تاکید بر نقش دولت در تأمین فضای لازم برای برگزاری انتخابات افزود: اگر فضای مناسبی برای رأی دهندگان فراهم نشود، ما انتخابات را تقلبی خواهیم دانست. پیش از این، کمیساریای عالی انتخابات عراق از فراخواندن ۷۵ سفارتخانه و سازمان بین المللی برای نظارت بر فرایند انتخابات پارلمانی آتی این کشور خبر داده بود.

در همین ارتباط، «جمانه الغلای» سخنگوی این کمیساریا طی اظهاراتی گفت: کمیساریای عالی انتخابات عراق، کمیته ناظران بین المللی را به ریاست عباس فرحان، رئیس اداره انتخابات تشکیل داده و هماهنگی‌ها توسط وزارت امور خارجه برای دعوت از ۷۵ سفارتخانه خارجی و سازمان‌های بین المللی برای نظارت بر انتخابات آتی انجام شده است.