به گزارش برنا، در نشست امروز شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان، میزان پاداش قهرمان، نایب قهرمان و مقام سوم رقابت های المپیک و پارالمپیک  ۱+ ۲۰۲۰توکیو تعیین شد.

پاداش کسب مدال طلای المپیک و پارالمپیک ۲ میلیارد تومان، مدال نقره یک میلیارد و۲۵۰ میلیون تومان و مدال برنز ۷۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

نازنین ملایی، عضو تیم ملی روئینگ بانوان در این رابطه به خبرنگار برنا گفت: به نظرم من با توجه به شرایط کنونی کشور از لحاظ مشکلات اقتصادی و غیره این رقم در مقایسه با پاداش سایر مسابقات رقم معقولی است. یادم است برای بازی های آسیایی و حتی دیگر رقابت های بین المللی این رقم بسیار پایین بود.

دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی جاکارتا خاطر نشان کرد: این رقم مناسب است اما این را هم باید در نظر گرفت که المپیک هم با سایر مسابقات بسیار متفاوت است و شاید یک ورزشکار فقط یکبار این میدان و یا حتی یکبار بتواند صاحب مدال این رویداد مهم جهانی شود. برای گرفتن این مدال هم در کمترین حالت ممکن حداقل 4 سال از عمر خود را صرف کرده است. بنابراین انتظار داریم این پاداش‌ها مقطعی نباشد. یعنی در کنارش یکسری امکانات هم در نظر بگیرند مانند حقوق مادام العمر و یا شغلی که دائمی باشد.

ملایی در پایان با اشاره به زمان قطعی شدند حضورش در المپیک توکیو گفت: برای توکیو همانطور که از قبل هم مشخص بود قرار است بین من و بهمن نصیری یک نفرمان در المپیک حضور پیدا کنیم که هنوز فدراسیون در این رابطه تصمیم لازم را نگرفته است. البته تا جایی که اطلاع دارم باید تا پایان هفته مشخص شود و به فدراسیون جهانی هم ابلاغ شود.