شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن کرونا#آنلاین#سالمندان

یک روایت تلخ از تلاش ناکام برای دریافت واکسن کرونا | واکسن پیشکش، به سالمندان احترام بگذارید!

حتی نام‌نویسی آنلاین و دریافت پیامک مکان و زمان دقیق مراجعه برای دریافت واکسن کرونا هم تضمینی نیست برای اینکه در روز مقرر دوز اول واکسن به سالمندان تزریق شود.

تزريق واكسن كرونا به سالمندان

به گزارش همشهری آنلاین، این روایتی است مستند از یک شهروند تهرانی بالای ۷۵ سال که روز جمعه برای دریافت واکسن کرونا در پایگاه وزارت بهداشت نام‌نویسی و روز شنبه پیامک تایید دریافت کرده است. هر چند پیش‌تر در همان سایت ثبت نام یکی از مراکز بهداشتی منطقه سه نزدیک به محل سکونت این شهروند برای تزریق واکسن انتخاب شده بود اما زمان و مکان دقیق دریافت دوز اول واکسن کرونا در پیامک تایید چنین بود: ساعت ۱۰:۰۵ صبح روز یکشنبه دوم خرداد، سوله طالقانی، بوستان طالقانی.

روایت تلاش ناکام این شهروند ۷۵ ساله را برای دریافت واکسن کرونا از زبان خودش بخوانید: «حدود ۴۵ دقیقه زودتر از زمان مقرر به محل سوله طالقانی رسیدیم و از دور جمعیت انبوه را جلوی سوله دیدیم. به گمان اینکه ما ثبت نام کرده‌ایم و این گروه احتمالا بدون ثبت نام آمده‌اند، با خیال راحت جلو رفتیم اما با شنیدن صدای فریادهای یکی از ماموران میخکوب شدیم: «بیخود کرده هر کی به  شما پیامک فرستاده. برید از خودش واکسن بگیرید.»

هر چه جلوتر رفتیم، صدا شفاف‌تر شد؛ کسی که لباس فرم داشت و داد می‌زد: «مهم نیست کی ثبت نام کرده و کی پیامک گرفته. ساعت شیش صبح اینجا باشید با کارت ملی. ما هر روز ۱۶۰ تا دونه سهمیه واکسن داریم و از ۱۶۰ نفر کارت ملی می‌گیریم. حتی به نفر ۱۶۱ هم واکسن نمی‌رسه چون اصلا واکسن اضافی نداریم. حالا هم الکی معطل نشید. برید فردا ساعت شیش صبح اینجا باشین.» اعتراض شهروندان بالای ۷۵ سال هم بدون پاسخ ماند که تقریبا همه‌شان با همان پیامک به سوله مراجعه کرده بودند.»

حالا معلوم نیست پاسخ این ناهماهنگی را چه کسی باید به سالمندان محترم تهرانی بدهد که از راه‌های دور و نزدیک و برخی پای پیاده برای گرفتن حق خود (سهمیه یک دوز واکسن کرونا) به سوله طالقانی مراجعه کرده و دست خالی بازگشته‌اند. اگر قرار نیست نام‌نویسی در سایت تضمین دریافت واکسن باشد، دست‌کم می‌توان جلوی بی‌احترامی کردن به این گروه واجب‌التعظیم را گرفت؛ مادران و پدرانی که با میانگین سنی بالای ۷۵ سال شاید بیش از واکسن، شایسته دریافت احترام و مهربانی باشند.

طبعا این گزارش نافی تلاش وزارت بهداشت و پزشکان و پرستاران به ویژه در حوزه خدمات‌رسانی به بیماران کرونا و تزریق واکسن به گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال نیست اما هدف از بازتاب دادن این تجربه، تاکید بر لزوم هماهنگی بیشتر بخش‌های مختلف و نظم دادن به فرآیند واکسیناسیون به مردم است.

نام و اطلاعات مربوط به این شهروند محترم پیش همشهری آنلاین محفوظ و عکس مربوط به این گزارش تزئینی است.