شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#رئیس مجلس#انرژی اتمی
صحن علنی|

هشدار رئیس مجلس به آژانس بین المللی انرژی اتمی/ حق دسترسی به تصاویر و اطلاعات سازمان انرژی اتمی را ندارید

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فرصت سه ماهه آژانس تا اول خرداد ماه بود و بر این اساس آژانس بین المللی انرژی اتمی حق دسترسی به تصاویر و اطلاعات سازمان انرژی اتمی را ندارد.
خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی طی تذکری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی سه ماه مهلت داشت که به تعهدات خود عمل کند، اما اینگونه نشد و روز گذشته هم فرصت قانونی آن‌ها به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم که قانون اقدام راهبردی به مانند قانون اقدام متقابل در اجرای برجام شود، تصریح کرد: بر اساس قانون باید کلیه فیلم‌هایی که توسط دوربین‌های سازمان انرژی اتمی ضبط شده ، پاک شود لذا انتظار داریم رئیس سازمان انرژی اتمی هر چه سریع‌تر خبر دهد که فرصت آژانس تمام شده و ذخیره فیلم‌ها پاک شده است.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر نماینده محلات گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران باید در زمان‌های مشخص اجرا شود و مقام معظم رهبری هم بار‌ها بر این موضوع تاکید داشته‌اند.

وی با بیان اینکه فرصت سه ماهه آژانس تا اول خرداد ماه بود،اظهارداشت:از این رو آژانس بین المللی انرژی اتمی حق دسترسی به تصاویر و اطلاعات سازمان انرژی اتمی را ندارد.
 
انتهای پیام/