شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#لیگ برتر#داوران

اتهام وحشتناک اسطوره استقلال به داوران لیگ برتر

حسین فرزامی : برد و باخت در لیگ برتر را داوران تعیین می کنند

حسین فرزامی ، پیشکسوت باشگاه استقلال گفت : به اعتقاد من این روزها در فوتبال برد و باخت فقط دست داوران است.

حسین فرزامی ، پیشکسوت باشگاه استقلال گفت : به اعتقاد من این روزها در فوتبال برد و باخت فقط دست داوران است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

در آستانه سالروز در گذشت ناصر حجازی با یکی از هم تیمی‌های او در سال‌های دور در دهه ۴۰ همکلام شدیم. حسین فرزامی در گفتگو با خبرورزشی درباره شرایط این روزهای استقلال، شکایت پادوانی و البته سالروز درگذشت زنده یاد ناصر حجازی حرف زد. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:
استقلال به صنعت نفت رسید. این بازی را چطور پیش بینی می‌کنید؟

به اعتقاد من این روزها در فوتبال برد و باخت فقط دست داوران است.

چطور؟

وقتی داور آفساید را پرچم بزند یا نزند تکلیف یک بازی مشخص می‌شود. وقتی در دور برگشت اکثر بازی‌ها با یک گل به پایان می‌رسد همان یک اشتباه کافی است نتیجه زحمات یک تیم زیر و رو شود.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

برد و باخت این روزها به ضعیف یا قوی بودن تیم‌ها بستگی ندارد بلکه به میزان اشتباهات داوران ربط پیدا می‌کند. از قدیم این مسائل مطرح بوده است و با این وضعیت تا ابد هم مشکل برطرف نمی‌شود.

کدام وضعیت؟

وقتی داوران ما به لحاظ فیزیکی چاق هستند و چابکی لازم را ندارند و از طرفی مسائل فنی و اصولی داوری را رعایت نمی‌کنند دیگر چه انتظاری می‌توان داشت؟ من الان بیشتر از بازی استقلال در گرمای آبادان، نگران داوری این بازی هستم. مثل اتفاقاتی که در این دو بازی قبلی در لیگ برای استقلال رخ داد. همه دیدند در مصاف با پرسپولیس چطور داور پنالتی مسلم روی قائدی را نگرفت. البته از این فدراسیون با این رؤسا چیزی بیشتر از این نمی توان انتظار داشت.

ظاهراً پادوانی از استقلال شکایت کرده و غرامت ۹ میلیون دلاری خواسته است. فکر می‌کنید استقلال در این زمینه چقدر مقصر بود؟

 وقتی مدیران باشگاه به پرداخت حقوق بازیکنان خارجی بی اهمیتی می‌کنند هر بلایی سرشان بیاید ناشی از سوءمدیریت و طبیعی است. این بچه ۱۱۰ هزار دلار طلب داشت ولی پولش را ندادند تا حالا از استقلال شکایت کند و غرامت ۹ میلیون دلاری بخواهد. فیفا هم که در این مواقع ذینفع است قطعاً طوری حکم صادر می‌کند که از ۲۰ درصد پولی که به حساب بازیکن می‌رود یک چیزی هم گیر خودش بیاید.

درباره سالروز درگذشت ناصر حجازی و دوستی‌تان با او در دهه ۴۰ بگویید؟

ما آن زمان همه چیز را در پول نمی‌دانستیم. یادم هست وقتی تصمیم گرفتیم راهی دانشگاه شویم ناصر به دانشسرای زبان‌های خارجی رفت و گفت که می‌خواهد زبان بخواند ولی من و ۴،۵ نفر دیگر از هم دوره‌ای‌های‌مان رفتیم و تربیت بدنی خواندیم. او از همان دوران یک جوان دوست داشتنی بود و در نهایت به اسطوره باشگاه استقلال تبدیل شد.

چرا؟ دلیل خاصی داشت؟

صداقت و صراحت لهجه ناصر همیشه و همه جا زبانزد بود. همه او را دوست داشتند. چه پرسپولیسی و چه استقلالی. روحش شاد باشد. امیدوارم فوتبالیست‌های این دوره و زمانه از این قبیل بازیکنان قدیم درس بگیرند و همه چیز فوتبال را در پول نبینند.