شهر خبر

معاون دبیر کل حزب الله لبنان:

وحدت فلسطینی‌ها نقطه عطف بسیار بزرگی است

وحدت فلسطینی‌ها نقطه عطف بسیار بزرگی است

معاون دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: وحدت فلسطینی‌ها نقطه عطف بسیار بزرگی است که هر آنچه اسرائیل طی سال‌های گذشته رشته بود پنبه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفتگو با رادیو النور لبنان تاکید کرد: آزادسازی در سال ۲۰۰۰ نقطه عطف استراتژیک در جریان درگیری با دشمن صهیونیستی است زیرا این آزادسازی مرحله جدیدی را رقم زد که متفاوت از مرحله گذشته بود. پیروزی ماه می پویایی و تصمیم درباره مقاومت و مقابله را به ملت فلسطین بازگرداند.

وی اضافه کرد: لبنان سقوط نکرد، سوریه هم شکست نخورد و عراق هم به رغم حمایت بی سابقه حامیان داعش، از هم نپاشید. یمن هم به شکل غیرعادی پایداری کرد اما فلسطین از طریق غزه وارد چهار جنگ شده و نهایتاً پیروز شد و جنگ اخیر نقطه درخشانی در تاریخ فلسطین است. پیروزی فلسطین نقطه عطف تاریخی و استراتژیک است و یک پیروزی عادی نیست و آنچه مقاومت فلسطین و ملت آن محقق کردند امری بسیار بزرگ است که از این به بعد بر اساس آن پایه گذاری خواهیم کرد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: کسانی که جنگ‌ها را پیش می‌برند و دستاوردها را محقق می‌کنند اعضای مقاومت هستند زیرا سازمان‌های تحت امر و اطاعت آمریکایی‌ها، غرب و جامعه جهانی هیچ راهکاری در کشورهایشان ندارند.به عنوان حزب‌الله در تماس هر روزه و ارتباط هر روزه با وقایع کنونی فلسطین هستیم و تماس‌های روزانه‌ای با رهبران مقاومت داشتیم موضع ما این بود که ما از مقاومت به هر شکلی حمایت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: شهید محمد قاسم طحان از جوانان بسیج آموزشی در حزب‌الله بود. فعالیت‌هایی که در مرزها انجام می‌شوند حزب‌الله بر اکثرشان نظارت دارد و هر کسی از ما همکاری بخواهد ما او را حمایت می‌کنیم تا موضع خود را در مرزها نشان دهیم. وحدت فلسطینی‌ها نقطه عطف بسیار بزرگی است که هر آنچه اسرائیل طی سال‌های گذشته رشته بود پنبه کرد تا فلسطین مساله چند جانبه باشد نه یک جانبه. بزرگترین عنوان پیروزی امروز این است که دیگر هیچ بخشی از فلسطین بدون ارتباط با مساله فلسطین نیست.

نعیم قاسم گفت: فلسطینی‌ها امروز قدرت بیشتری برای تولید موشک دارند. محور مقاومت پشتیبان هم هستند و طبق آنچه هر طرفی از محور تصمیم بگیرد نیازها و خواسته‌ها تامین می‌شود ما هرگز مشارکت هر محوری از مقاومت را به بحث سیاسی و رسانه‌ای نمی‌گذاریم. این نگین تاج محور مقاومت همان ایمان و آمادگی برای جهاد و فداکاری است. کل آنچه می‌توانیم به آن برسیم آماده سازی و آمادگی برای مقاومت است که هرگز از آن کوتاهی نخواهیم کرد.

نعیم قاسم تصریح کرد: حماس به زودی به سوریه بازخواهد گشت و تلاش‌های زیادی به کار گرفته شده است. نبرد در فلسطین می‌گوید ما در مسیرهای بازگشت روابط بین حماس و سوریه هستیم.آنچه در یمن انجام گرفت در منطقه ویژه و استراتژیک بود. محاصره را شکست و ملت یمن استقلال‌شان را باز یافتند. در حالی‌که در جنوب یمن ناامید هستند و درگیری‌ها بین کشورهای حامی دولت مستعفی ادامه دارد. یمنی‌ها با افتخار آماده مقابله با صهیونیست‌ها هستند. آنها صادق بوده و حقیقتاً در کنار فلسطین هستند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره مانور اخیر صهیونیستها در مرزهای مشترک با لبنان گفت: ما اطلاعاتی نداریم که نشان دهد که اسرائیل از مانورهای اخیر برای حمله به لبنان بهره برداری کند. دشمن اسرائیلی جنگ جدیدی علیه لبنان راه نخواهد انداخت زیرا می‌داند که شکست خواهد خورد. زیرا مقاومت قادر به تحقق پیروزی است و این جنگ احتمالی و هرگونه حمله گسترده به فلسطین را به تعویق می‌اندازد. ما مسؤول بررسی این‌که چه کسی موشک‌ها را از جنوب لبنان شلیک کرد و آیا شلیک کردن آنها درست است، نیستیم. گروه‌های مربوطه این مساله را پیگری می‌کنند.

وی افزود: اسرائیل مبتنی بر تجاوز، جنگ‌ها کوچاندن است تا وجود خود را در میدان بیشتر کند و موجودیتش را گسترده کند و مرزهای رژیم صهیونیستی را ترسیم کند. امکان ادامه آن تنها با جنگ‌های مکرر خواهد بود. اگر آمریکا خواهان حل مساله فلسطین است راه آن در راه حل دو کشور طبق گفته جو بایدن نیست بلکه در بازگرداندن فلسطین به ساکنان اصلی‌اش و بازگرداندن صهیونیست‌ها به کشورهایی است که از آنجا آمده‌اند.تا زمان پیرورزی ما باید انتظار درگیری‌ها و فداکاری‌ها و مراحل دیگر را داشته باشیم. تا زمانی که نتیجه‌اش پیروزی است ما باید آن جنگ‌ها را تحمل کنیم. به خصوص که در مقایسه با جامعه جهانی و استکبار جهانی طرح مقاومت همان طرح مجموعه کشورها و ملت‌های اندک است.