شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#المپیک

پاداش نجومی، انگیزه بزرگ برای المپین ها/ با طلای المپیک توکیو، میلیاردر شوید!

پاداش نجومی، انگیزه بزرگ برای المپین ها/ با طلای المپیک توکیو، میلیاردر شوید!

وزارت ورزش پاداش قابل توجهی را برای مدال آوران المپیکی و پارالمپیکی توکیو در نظر گرفته است.

 چندی پیش بود که کمیته ملی المپیک میزان پاداش پای سکوی مدال آوران المپیکی را اینگونه اعلام کرد: "مدال طلا ۱۰ هزار دلار، نقره ۵ هزار دلار و برنز ۳۵۰۰ دلار".


این مبالغ گویا به مذاق ورزشکاران المپیکی خوش نیامده بود و شاهد برخی اعتراضات هم بودیم، اما همان موقع مسئولان کمیته ملی المپیک اعلام کردند که این مبلغ فقط پاداش پای سکو است و پاداش اصلی را قرار است وزارت ورزش اهدا کند.


در دوره قبلی المپیک که البته قیمت سکه با حالا تفاوت بسیاری داشت، 300 سکه برای قهرمانان المپیک در نظر گرفته شده بود، اما در این دوره با توجه به نوسانات بازار سکه وزارت ورزش درصدد بود تا پاداش ریالی را برای المپیکی ها و پارالمپیکی ها در نظر بگیرد.


در نهایت امروز مصوبه شورای معاونان وزارت ورزش، تصمیم گیری نهایی در خصوص میزان پاداش مدال آوران المپیک و پارالمپیک توکیو را مشخص کرد. بر اساس این مصوبه پاداش کسب مدال طلای المپیک و پارالمپیک ۲ میلیارد تومان، مدال نقره یک میلیارد و250 میلیون تومان و مدال برنز 750 میلیون تومان در نظر گرفته شد. 


اعلام این مبالغ شاید خود ورزشکاران را هم سورپرایز کرده باشد و جای هیچ اعتراضی را باقی نگذارد. با اینکه از نظر ارزش ریالی 300 سکه دوره قبلی همین حالا نزدیک به سه میلیارد ارزش دارد،اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور، پاداش 2 میلیاردی به یک قهرمان المپیک کاملا قابل قبول است. 

-


به نظر می رسد اعلام این مبالغ می تواند انگیزه ورزشکارانی که خودشان را مدعی کسب مدال در المپیک می بینند، دوچندان کند. شاید دو میلیارد تومان زندگی خیلی از المپین های ایرانی که وضع مالی چندان خوبی هم ندارند و اکثر وقت خود را وقف ورزش کرده اند، زیر و رو کند. 


باید دید واکنش ها در روزهای آینده نسبت به اعلام میزان پاداش المپیکی ها چطور خواهد بود و البته مهمتر از همه اینکه این پاداش ها که به عمر این دولت جواب نمی دهد، چه زمانی پرداخت خواهد شد.


نباید فراموش کرد که یکسان بودن میزان پاداش مدال آوران المپیکی و پارالمپیکی هم یک اتفاق قابل تحسین است. 


شاید در نوع خود پرداخت این مبالغ به قهرمانان المپیک در ایران، یک رکورد هم به حساب بیاید و ایران را در جدول پرداخت پاداش به قهرمانان در رده های بالا قرار دهد.