شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین

جزئیات گفتگوی تلفنی حکیم با هنیه و ابومازن

حکیم

رهبر جریان حکمت ملی عراق، در تماس تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، بر حمایت و همبستگی کامل با حقوق مشروع فلسطینیان تأکید کرد.

به گزارش مشرق، سید عمار حکیم در تماسهای تلفنی با ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان و هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد که ئله فلسطین چیزی نیست که مشمول مرور زمان شود بلکه به مرور زمان در وجدان امت اسلامی و جهان عرب استوارتر می‌شود.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر مخالفت قاطع با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرد و مواضع ملت و دولت و پارلمان عراق و مرجعیت عالی دینی و فعالان اجتماعی و سیاسی در حمایت از مسئله فلسطین را شایسته تقدیر دانست.

حکیم همچنین ارتقای روش‌های مقاومت در فلسطین و امکان ایجاد تعادل وحشت درقبال رژیم اشغالگر را تحسین برانگیز دانست.

وی مواضع کشورهای عربی و اسلامی در سطح سیاسی و مردمی در حمایت از مسئله فلسطین را مسرت‌بخش دانست و گفت که عراق به‌صورت مادی و معنوی از مقاومت فلسطین و بازسازی مناطق آسیب‌دیده از بمباران وحشیانه اشغالگران صهیونیست حمایت می‌کند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بمباران شهرهای بی‌دفاع و ساختمان‌های مسکونی و زیرساخت‌های شهری غزه و دفاتر رسانه‌ها را محکوم کرد.

سیدعمار حکیم همچنین ایستادن واقعی در کنار ملت فلسطین و فجایعی که در حق آنها روا دانسته می‌شود و اجرای معاهده‌ها و میثاق‌ها و قطعنامه‌های بین‌المللی در حمایت از ملت فلسطین و عمل به معاهدات حقوق بشری و به رسمیت شناختن حق ملت‌ها در دفاع از خود را خواستار شد.

منبع: تسنیم