خبرگزاری تاس گزارش داد، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در گفت و گویی با شبکه رادیویی اکو درباره تاریخی که ممکن است مذاکرات احیای توافق هسته ای که در وین جریان دارد، به نتیجه برسد، گفت: در واقع، حدس زدن کار بی حاصلی است. اگر نظر شخصی ام را بخواهید، می گویم اوایل ماه ژوئن می تواند ضرب الاجل واقع بینانه‌ای باشد. حداقل الان برایم این طور به نظر می رسد. 

اولیانوف ادامه داد: اما وقتی کاری به این پیچیدگی انجام می شود و اموری به این پیچیدگی در جریان هستند، پیش بینی با قطعیت غیر ممکن است. حرف من درباره احساسی است که خود من و شرکایمان در حال حاضر داریم. 

این دیپلمات روسی همچنین اظهار کرد که مذاکرات احیای برجام(توافق هسته ای) در مسیر درستی پیش می روند. 

او افزود: فکر می کنم مرحله آخر ممکن است هفته آینده شروع شود. امیدوارم این طور باشد.

 بر اساس این گزارش، اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می شود که در هفته های اخیر مذاکرات اعضای کمیسیون مشترک برجام درباره بازگشت دوجانبه تهران-واشنگتن به پایبندی به توافق هسته ای با حضور آمریکا در وین برگزار شده است. اگرچه، مذاکرات مستقیم یا غیر مستقیمی میان نمایندگان ایران و آمریکا در وین تاکنون انجام نگرفته است. دو کارگروه کمیسیون مشترک برجام در حال بررسی تحریم هایی که آمریکا می تواند لغو کند و اقدامات لازم برای ایران در جهت بازگشت به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای می باشند.