شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#غزه

فعالان کانادایی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند

فعالان در کانادا با هدف محکوم کردن خشونت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها، به صورت نمادین "رودخانه‌ای از خون" را در پله‌های ورودی کنسولگری این رژیم در تورنتو کشیدند.

به گزارش منیبان؛ به نقل از تارنمای سی تی وی نیوز کانادا،  شماری از اعضای جامعه یهودیان و فعالان این اقدام را در اعتراض به خشونتهای اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها در غزه که منجر به شهادت بیش از ۲۰۰ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک شد، به صورت نمادین انجام دادند.

این فعالان در راستای محکوم کردن حملات وحشیانه اخیر صهیونیست ها، در پله های ورودی کنسولگری این رژیم به صورت نمادین "رودخانه‌ای از خون" نقاشی کردند و رنگ قرمز را به عنوان نمادی از خون بر روی این پله ها ریختند.

در همین حال دیوید میواسایر یک فعال ضد خشونتهای صهیونیستها در کانادا گفت: مرگ فلسطینی ها به واسطه حملات اسرائیل و همچنین ویرانی‌ها در غزه به دنبال این حملات فراموش نمی‌شود و از اذهان عمومی پاک نخواهد شد. نقاشی کردن "روخانه خون" از پله های کنسولگری اسرائیل تا خیابان نمایانگر خون غیرنظامیان فلسطینی بی‌گناه بوده است.

وی در ادامه افزود:  برقراری آتش‌بس به بی‌عدالتی‌ها و سرکوب فلسطینی ها توسط اسرائیل پایان نمی دهد. فلسطینی ها همچنان تحت محرومیت و سرکوب از سوی اسرائیل زندگی می‌کنند.

"راشل اسمال" یک فعال دیگر کانادایی که به سازماندهی اعتراض مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی کمک کرده است، نیز خاطر نشان کرد: این نقاشی نمادین با این هدف کشیده شد که به کارکنان این کنسولگری از بین رفتن جان فلسطینی‌ها و همچنین خسارات ایجاد شده به واسطه حملات صهیونیستها یادآوری شود.

وی افزود: ما خشونتهای وحشیانه اسرائیل، حملات نظامی و پاکسازی قومی را  با این نقاشی در پله های کنسولگری نمایان کردیم. با کشیدن این "رودخانه خون" کاری کردیم تا هر کسی بخواهد وارد کنسولگری شود یا از آن خارج شود، به یاد خشونت‌های اسرائیل و همدستی با تل‌آویو بیفتد.

براساس آخرین گزارش ها، حملات چند روز اخیر صهیونیستها علیه فلسطینی ها در غزه منجر به شهادت دست کم ۲۳۲ نفر  از جمله ۶۶ کودک شد.

سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد که  بیش از ۸۵۰۰ نفر به دنبال این حملات زخمی شدند و به ۳۰ مرکز بهداشتی و خدمات در مانی آسیب وارد شد.

پیش از این ده ها هزار نفر از مردم کانادا در چندین شهر این کشور از دولت این کشور خواستند تا موضع قوی و جدی در قبال خشونت های اسرائیل علیه فلسطینی ها و اشغالگری صهیونیستها در پیش بگیرد.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۱ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، پنجشنبه شب در یک نشست ۳ ساعته به طور اجماع با آتش‌بس موافقت کرد.

این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر برقرار شد.