به گزارش برنا؛ رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ، با بیان توضیحاتی به تشریح آخرین آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی فعلی پرداخت.

حکیم زاده اظهار کرد: ۲۱۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی فعلی که تنها چند روز از آن باقی مانده است، به دلایل مختلف از تحصیل در این زمان جا ماندند.

او تصریح کرد: برای ما ثبت نام همه کودکان مهم است و این اهمیت تنها شامل کودکان ایرانی که در سن تحصیل و آموزش تحصیلی قرار دارند نمی‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به دستور و با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی هر کودکی که در خاک جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کند می‌تواند از خدمات تحصیلی در مدارس برخوردار شود و استفاده کند.

حکیم زاده گفت: برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و با پیگیری وزارت آموزش و پرورش و همچنین همکاری وزارت کشور، خوشبختانه امکانی فراهم شده است که دانش آموزان اتباع بیگانه بتوانند کارت حمایت تحصیلی دریافت کرده و در مدارس از خدمات تحصیلی استفاده کنند.

او تاکید کرد: در سال تحصیلی آینده نیز تدبیری اتخاذ شده است که همه افراد در سن ورود به مدرسه و سوادآموزی بتوانند با دستور العمل تعیین شده در مدارس ثبت نام کرده و مدارس مختلف موظف به همکاری هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شناسایی و جذب دانش آموزان و کودکان بازمانده از تحصیل در سال گذشته دستاوردهای خوبی داشت و امسال هم با جدیت و قوت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

حکیم زاده اظهار کرد: تلاش ما در وزارت آموزش و پرورش بر این است که تا جایی که امکان دارد شرایط تحصیل و سوادآموزی را در همه مناطق کشور برای کودکانی که در سن تحصیل قرار دارند فراهم کند.

او اضافه کرد:دانش آموزان اتباع خارجی حتی کودکانی که به همراه والدین خود به صورت غیر قانونی در ایران حضور دارند می‌توانند کارت حمایت تحصیلی را از فرمانداری‌ها دریافت کرده و در نهایت پس از ثبت نام در مدرسه مشغول به تحصیل شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: آن دسته از دانش آموزان که به هر دلیلی فاقد اوراق هویتی مثل شناسنامه هستند، با شرایط و اقدامات فوق می‌توانند در مدارس ثبت نام کنند.