شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت بهداشت#واکسن

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا:

ممنوعیت هر گونه تجمع در فضای بسته برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی/70 ساله‌ها از امروز برای ثبت نام واکسن به سامانه وزارت بهداشت مراجعه کنند

علیرضا رئیسی گفت: هر گونه تجمع در فضای بسته مانند مساجد، تالار پذیرایی، سالن ورزشی و... برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی ممنوع است. اما در فضای باز با رعایت پروتکل ها نامزدهای انتخاباتی می توانند سخنرانی داشته باشند.

ممنوعیت هر گونه تجمع در فضای بسته برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی/70 ساله‌ها از امروز برای ثبت نام واکسن به سامانه وزارت بهداشت مراجعه کنند

به گزارش منیبان؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه جلسه ستاد ملی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در ایران گفت: مراقبت‌های بیشتری باید در استان‌های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان صورت گیرد چرا که نگران هستیم ویروس هندی و آفریقایی در این استان‌ها گسترش پیدا کند درحال حاضر خوشبختانه روند بیماری در این 3 استان، تحت کنترل است اما هشدارهای را در این زمینه ارائه داده شده است.

او افزود:  باقی استان ها روند نزولی خوبی دارند و امیدواریم این روندکاهشی  ادامه پیدا کند.

رئیسی اظهار کرد: معمولا بعد از ماه مبارک رمضان بعضی‌ها مراسم‌ و جشن  عروسی برگزار می‌کنند به همین دلیل باید رعایت بیشتری صورت گیرد. یکی از نگرانی‌های ما روشن شدن کولرها به ویژه در مناطق گرمسیر است چرا که اگر فردی بیمار باشد این ویروس منتشر می‌شود و عامل خطرناکی است که باید بیشتر به مراقبت پرداخت.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به برخی سفر ها در ایام خرداد ماه گفت: مردم به جز موارد ضروری سفر را به تاخیر بیندازند.

او افزود: پروتکل ها برای انتخابات پیش رو مورد توجه قرار گرفت. باید به گونه ای اطمینان بخش باشد که منجر به حضور با شکوه مردم شود. کاندیداها و طرفداران محترم بایدحداکثر پروتکل ها را داشته باشند. اصل بر تبلیغات حداکثری است و تجمع حداقلی باشد.

رئیسی گفت: هر گونه تجمع در فضای بسته مانند مساجد، تالار پذیرایی، سالن ورزشی و... برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی ممنوع است.  اما در فضای باز با رعایت پروتکل ها نامزدهای انتخاباتی می توانند سخنرانی داشته باشند.

معاون وزیر بهداشت افزود: در هر 8 متر مربع در فضای باز یک نفر باید باشند و استادیوم های ورزشی با 30 درصد ظرفیت با رعایت پروتکل ها حضور داشته باشند. مسئولین به گونه ای برنامه ریزی کنند که تجمعات در ورودی و خروجی ها ایجاد انجام نشود. وزارت ورزش و جوانان و سایر دستگاه ها در مراکز استان ها و شهرستان ها همکاری لازم را با نامزدها انجام می دهند.

رئیسی گفت: وزارت کشور و استاندار ها موظف هستند فضاهای مناسب منطبق با دستورالعمل ها ستاد مقابله با کرونا در اختیار نامزدها قرار دهند.

او ادامه داد: راه اندازی کارناوال های انتخاباتی مطلقا ممنوع است. نقش صدا و سیما مهم است و برای ممانعت از تجمعات میزان برنامه ها بیشتر شده است.  وزارت ارتباطات موظف است از ایجاد اختلالات اینترنتی جلوگیر کند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: در زمان رای گیری تعداد صندوق ها افزایش داشته و فاصله گذاری اجتماعی نیز افزایش پیدا کند. امیدواریم بتوانیم با حداکثر تلاش انتخاباتی با شکوه و مشارکت بالای اجتماعی داشته باشیم و از طرفی سلامتی مردم به خطر نیفتد.

رئیسی اظهار کرد: 5 و نیم میلیون واکسن در سطح کشور توزیع شده است. از امروز واکسیناسیون افراد بالای 70 سال شروع شده است و این افراد به سامانه وزارت بهداشت مراجعه و در سامانه salamat.gov.ir  ثبت نام کرده و منتظر تماس باشند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به ترتیب سنی به صورت هوشمند نوبت‌دهی خواهد شد و محل و زمان دقیق واکسیناسیون به هر فرد از طریق پیامک اعلام می‌شود و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

او در پایان افزود: امیدواریم در این هفته واکسیناسیون بالای 70 ساله ها به پایان برسد و از یکشنبه هفته آینده بالای 65 ساله ها و ده روز بعد 60 ساله ها را انجام می دهیم و در کنار آن واکسیناسیون افراد با بیماری خاص به پایان می رسد.