به گزارش برنا، پسکوف در مورد لزوم درک اقدامات ایالات متحده که تحریم هایی را علیه روسیه در ارتباط نورد استریم ۲ اعمال کرده است گفت: حرف و عمل آنها در ارتباط با مذاکرات و رفع اختلافات با هم متضاد است.

خزانه داری ایالات متحده روز جمعه، سه شرکت و ۱۳ کشتی روسیه  را که در تکمیل پروژه انتقال گاز روسیه به آلمان (نورد استریم ۲) مشارکت دارند، تحریم کرد.

در عین حال کرملین اعلام کرد که ، ساخت و تکمیل این پروژه بدون در نظر گرفتن تحریم های ایالات متحده ادامه خواهد یافت.

"نورد استریم ۲ " پروژه مشترک بین شرکت گازپروم روسیه و پنج شرکت انرژی اروپای غربی است، حدود ۱۲۱ کیلومتر از خط لوله یک هزار و ۲۳۰ کیلومتری این پروژه از اعماق دریای بالتیک می گذرد. ۹۳ کیلومتر آن از آب‌های دانمارک و ۲۸ کیلومتر از آب‌های آلمان عبور می‌کند. به رغم تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه مقاطعه‌کار سوئیسی و چند شرکت بیمه به منظور فشار بر آنها برای خروج از این پروژه، در اواخر سال ۲۰۲۰ کار این پروژه از سر گرفته شد.

پسکوف گفت: « آنها در مورد یک موضوع صحبت می کنند اما در عمل کار دیگری انجام می دهند. وی افزود: «ما باید بررسی کنیم در  ارتباط با این رفتارهای آمریکا چه چیزی برای ما بهتر خواهد شد».

الکسی پوشکوف، عضو شورای فدراسیون روسیه نیز گفت که این اقدامات واشنگتن امتناع ایالات متحده از گفت و گوی سازنده با مسکو را نشان می دهد.

در ۱۳ آوریل، (۲۴ فروردین) جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده از ولادیمیر پوتین همتای روسی خود دعوت کرد تا در ماه ژوئن (۱۱ خرداد تا ۹ تیر)  در یکی از کشورهای اروپایی دیدار کنند. تاریخ و مکان جلسه هنوز بطور رسمی تعیین نشده است. منابع روسی  گزارش دادند که این ملاقات می تواند در سوئیس برگزار شود. به گفته پسکوف، موضوعات اصلی این دیدار ثبات راهبردی و روابط دوجانبه خواهد بود.