شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شفافیت#انتخابات#مجلس#شورای شهر

برای انتخابات شورای شهر؛

مردم خوزستان شفافیت تبلیغات نامزدهای شورا را ملاک قرار دهند

مردم خوزستان شفافیت تبلیغات نامزدهای شورا را ملاک قرار دهند

شوش- نماینده مردم شوش در مجلس گفت: بررسی شفافیت عملکرد و هزینه‌های انتخاباتی برای انتخابات اصلح در انتخابات شورای شهر از سوی مردم بسیار مهم است.

محمد کعب عمیر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شوراهای شهر وظیفه مهمی را در مدیریت شهری هر شهری دارند و آنها می‌توانند با مدیریت خوب خود شهری را به توسعه برسانند یا برعکس با مدیریت ناکارآمد خود شهری را از توسعه دور کنند؛ بنابراین و به همین دلیل انتظار می‌رود که مردم به دور از هرگونه نگاه سیاسی و قومی به افراد دارای کارنامه مشخص و دارای تخصص‌های لازم رأی دهند.

وی افزود: در این میان یکی از اساسی‌ترین شاخص‌هایی که می‌تواند مردم را در انتخاب افراد اصلح در شوراهای شهر کمک کند، موضوع شفافیت است؛ مردم باید به افرادی رأی دهند که در کار خود شفافیت لازم را دارند، به عبارتی دیگر این افراد چه در حال و چه در آینده باید فعالیت‌های شفافی داشته باشند.

نماینده مردم شوش در مجلس بیان کرد: بررسی شفافیت عملکرد افراد در گذشته و شفافیت برنامه‌های آنها در آینده می‌تواند بسیار در انتخاب افراد اصلح برای شورای شهر تأثیرگذار باشد؛ ضمن اینکه افرادی که با شعار شفافیت در انتخابات شورای شهر حضور پیدا می‌کنند نیز وعده مهمی را داده‌اند ولی باید این وعده آنها راست آزمایی شود که آیا عملکرد این نامزدها در گذشته و بررسی شخصیت آنها امکان عملی کردن موضوع بسیار مهم شفافیت را به این افراد می‌دهد یا خیر؟

کعب عمیر بیان کرد: هم اکنون بسیاری از شهرهای استان خوزستان از ضعف در مدیریت شهری رنج می‌برند و این نشان می‌دهد در انتخاب اعضای شورای شهر شایسته گزینی مناسبی صورت نگرفته است و مردم استان باید در این زمینه دقت بیشتری برای انتخاب افراد اصلح و با کارنامه داشته باشند.

وی، به موضوع انحلال برخی شورای شهر در استان در گذشته اشاره کرد و گفت: انحلال شورای شهر در این دوره در کوت عبدالله و بستان و در دوره‌های گذشته در شهر مهمی مثل اهواز و حتی خرمشهر نشان می‌دهد که مردم باید افراد دارای شفافیت عملکردی، مالی، رفتاری و سیاسی را انتخاب کنند چرا که قرار است مدیریت شهر برای یک دوره نسبتاً طولانی چهار ساله به دست این افراد سپرده شود.

لازم به ذکر است، خبرگزاری مهر با همکاری جنبش ازما «چالش شفافیت کاندیداهای شورای شهر» را راه‌اندازی کرده است و با اجرای این چالش رأی‌دهندگان می‌توانند با آگاهی بیشتر نسبت به انتخاب اعضای شورای شهر و روستا اقدام کنند.