شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#غزه

تحلیلگر فلسطینی:

جنگ اخیر در غزه موجب تحقیر هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی شد

جنگ اخیر در غزه موجب تحقیر هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی شد

یک تحلیلگر فلسطینی با اشاره به نبرد «شمشیر قدس» علیه رژیم صهیونیستی، گفت: جنگ اخیر در نوار غزه موجب تحقیر هرچه بیشتر صهیونیستها شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، «عدنان ابوعامر» تحلیلگر فلسطینی سخنانی را در خصوص دستاوردهای مقاومت فلسطین در جریان نبرد شمشیر قدس، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: جنگ اخیر در نوار غزه موجب تحقیر هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی شد. دستاوردهایی که مقاومت در این نبرد کسب کرد، تحقیر رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت.

این تحلیلگر فلسطینی در ادامه یادآور شد: شهرک نشینان صهیونیست نتوانستند آنگونه که برنامه ریزی کرده بودند، مسجدالاقصی را مورد تعرض قرار دهند؛ از طرفی سراسر اراضی اشغالی نیز به صحنه درگیری با صهیونیستها تبدیل شد. اینها جملگی از دستاوردهای نبرد شمشیر قدس هستند.

گفتنی است، نبرد سخت و طاقت‌فرسای گروه‌های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی تحت عنوان «شمشیر قدس» سرانجام ساعت ۲ بامداد روز جمعه پس از اعلام آتش بس، به پایان رسید. همانطور که پیش بینی می‌شد، رژیم صهیونیستی علیرغم رجزخوانی‌های فراوان، تحت فشار حملات موشکی و گسترده گروه‌های مقاومت در نهایت تَن به پذیرش آتش بس داد.

صهیونیست‌ها در حالی میدان نبرد با مقاومت فلسطین را ترک کردند که در نهایت مجبور شدند نسبت به توقف تجاوزات خود در منطقه «شیخ جراح» به گروه‌های مقاومت تضمین‌هایی بدهند. در همین ارتباط، «اسامه حمدان» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی «حماس» تأکید کرد: جنبش حماس از طریق واسطه‌ها ضمانت‌هایی را از رژیم صهیونیستی مبنی بر توقف تجاوز به غزه و نیز دست کشیدن از اقدامات تجاوزکارانه در شیخ جراح و مسجدالاقصی، دریافت کرده است.